English

وزیر علوم در ساری خبر داد:

پذیرش دانشجو خارجی در دانشگاه های شمال

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شرایط پذیرش دانشجو خارجی در دانشگاه‌های شمال کشور به دلیل دارا بودن اکوسیستم جاذبه برای کشور‌های همسایه فراهم می‌شود.

پذیرش دانشجو خارجی در دانشگاه های شمال

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، منصور غلامی در نشست شورای دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی ساری اظهار داشت : استقبال جوانان از رشته‌های کشاورزی در دنیا رو به کاهش است که باید انگیزه جوانان برای تحصیل در رشته‌های کشاورزی، تولید و تامین غذای سالم در کشور را با تبلیغ گسترده افزایش داد.

وی ادامه داد: بزودی شرایط پذیرش دانشجو خارجی دردانشگاه‌های شمال کشور به دلیل دارا بودن اکوسیستم جاذبه برای کشور‌های همسایه فراهم می‌شود.

غلامی با بیان اینکه جذب بدون کنکور افت نیست و اطلاعات درستی به داوطلبان داده نشده است، افزود: بخش بدون کنکور در سایت همان دانشگاه باید راه اندازی شود تا دانشجویان مدارک را بارگذاری و نام نویسی کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به حضور نیافتن دانشجوی دکتری بمدت ۲ ماه در کلاس درس اشاره کرد و گفت: اعضای هیات علمی باید پیگیری و بررسی کنند که چطور این دانشجویان پایان نامه و رساله را ارائه می‌دهند.

غلامی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده بستر تقلب در ۹۰ درصد دانشگاه‌های غیردولتی به دلیل تعداد زیاد دانشجو، کم بودن استاد و نظارت پایین فراهم شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه درکارگروه اخلاق پیگیر برچیده شدن این مساله هستیم، افزود: با متخلفان دراین زمینه برخورد جدی می‌شود.

غلامی گفت: تحریم سبب شد توان متخصصان داخلی دیده شود و توانستیم در این زمینه موفق باشیم.

وی با اشاره به اینکه کشور توانایی صادرات محصولات مبتنی بر دانش را دارد، افزود: ثروت حاصل از دانش وفن آوری می‌تواند به جایگزین شدن نفت و افزایش توان اقتصادی کشور کمک کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بخش‌های علمی وپژوهشی باید در جهت کمک به کنترل بقایای کود وسم در کشور برنامه ریزی کنند چرا که ایران با توجه به اقلیم متفاوت می‌تواند محصول کیفی تولید کند که کشور‌های دیگر قادر به رقابت با آن نباشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر ارتقای سطح علمی و امکانات آموزشی دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور تاکید کرد.

او با اشاره به فعالیت ۴۶ دانشگاه غیرانتفاعی در مازندران گفت: این دانشگاه‌ها باید سطح هیات علمی وامکانات خود را ارتقا دهند.

منصور غلامی افزود: دانشگاه‌هایی که برای ارتقای کمی وکیفی دانشگاه اقدام انجام بزودی از چرخه آموزش حذف می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه