English

فاطمه زهرا توکلی در گفت‌وگو با موج:

جمعیت استان لرستان با چالش سالمندی روبرو است

مدیرکل بهزیستی لرستان در گفت‌وگو با موج، از افزایش نرخ سالمندی در این استان خبر داد.

جمعیت استان لرستان با چالش سالمندی روبرو است

فاطمه زهرا توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج لرستان، گفت: جمعیت استان لرستان با چالش سالمندی روبرو است.

مدیرکل بهزیستی لرستان، افزود: در حال حاضر، بسیاری از ساکنان مناطق شهری و روستایی این استان در مرحله پیری قرار دارند که این شرایط ما را از یک جامعه پویا و جوان دور می کند.

توکلی، تصریح کرد: پیشگیری از آسیب ها، بازتوانی و توانبخشی سطح گسترده ای از مردم جامعه، پیش از تولد و تا زمان مرگ، در حوزه وظایف بهزیستی است، لذا این مهم دشواری های خاص خود را دارد، که برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به کمک سایر دستگاه های متولی هم نیازمندیم.

او با اشاره به آمار سرشماری سال 95 استان، گفت: جمعیت لرستان در سال 1395، یک میلیون و هفتصد و شصت هزار و ششصد و چهل و نه نفر اعلام شده که نرخ سالمندان در همان سال، 10/2 درصد بوده است.

4 شهر دوستدار سالمند در لرستان وجود دارد

وی، افزود: در حال حاضر، جمعیت دوستدار سالمند لرستان رو به افزایش است و تا آنجا پیش رفته که 4 شهرستان استان را، شهر دوستدار سالمند اعلام کرده ایم.

مدیرکل بهزیستی لرستان، تصریح کرد: شهرستان های بروجرد، ازنا، الیگودرز و خرم آباد، 4 شهرستانی هستند که جزو شهرهای دوستدار سالمند لرستان شناخته می شوند و لازم است تا با برنامه ریزی دقیق، در جهت خروج آنان از این شرایط اقدام کنیم.

بروجرد با 12/8، نخستین شهر دوستدار سالمند لرستان است

توکلی، ادامه داد: هم اکنون شهرستان بروجرد با 12/8 درصد جمعیت سالمند، رتبه نخست شهر دوست دار سالمند لرستان را به خود اختصاص داده است.

وی، تاکید کرد: خوشبختانه با مساعدت استاندار لرستان و همکاری فرمانداران، در حال حاضر دبیرخانه شورای سالمندان تشکیل شده و به همت بنیاد فرزانگان در حال ارائه خدمات حمایتی ویژه به جمعیت سالمند این 4 شهرستان هستیم.

معلولیت

نرخ معلولیت در لرستان رو به افزایش است

مدیرکل بهزیستی لرستان، ادامه داد: متاسفانه نرخ شیوع معلولیت در لرستان نیز یکی از چالش های پیش رو است، چراکه در حال حاضر، جزو 10 استان اول کشور در حوزه رشد معلولیت قرار داریم، لذا لازم است تا با اقدامات آموزشی و پیشگیرانه، از بروز معلولیت در میان آحاد جامعه جلوگیری کرده و در جهت کاهش این رکورد اقدام کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی