English

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان خبر داد

فعالیت ۲ مرکز انتقال خون در تاسوعا و عاشورای حسینی در خمینی شهر

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان از فعالیت 2 مرکز انتقال خون در تاسوعا و عاشورای حسینی در خمینی شهر خبر داد.

فعالیت 2 مرکز انتقال خون در تاسوعا و عاشورای حسینی در خمینی شهر

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مجید زینلی با بیان اینکه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی 2 مرکز انتقال خون در خمینی شهر فعال است، گفت: دو مرکز انتقال خون خمینی شهر واقع در خ امام شمالی و مرکز کوشک واقع در بلوار امام ساختمان شورای حل اختلاف خمینی شهر از دهه اول محرم فعال است و به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در دو شیفت صبح و عصر از هفت و نیم صبح تا شش عصر فعال و پذیرای اهداکنندگان خون است.

وی با اشاره به  فعالیت پایگاه‌ خون‌گیری در شهرستان خمینی‌شهر در روزهای تاسوعا و عاشورا گفت: از ساعت ۶ صبح تا ۲ بعدازظهر آماده خون‌گیری از اهدا کنندگان خون هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در دیگر نقاط استان طبق روال عادی خون‌گیری انجام می شود، در خصوص مراکز انتقال خون استان، خاطرنشان کرد: در شهرستانهای استان اصفهان در شهرهای شهرضا، نجف آباد، خوانسار، گلپایگان، کاشان، نایین و خمینی شهر مراکز اهدای خون وجود دارد که شهروندان این شهرها می توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

پیش بینی افزایش 10 درصدی اهدای خون در ایام محرم

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اینکه در ایام محرم سال گذشته دو هزار واحد خون گیری انجام شد، اظهار کرد: پیش بینی می شود اهدای خون در ایام محرم امسال با ۱۰ درصد افزایش داشته باشد و توصیه می شود با توجه به محدودیت های انتقال خون و تاریخ انقضای خون اهدا شده، شهروندان تدریجی به مراکز انتقال خون در سطح استان مراجعه کنند و همگی اهدای خون خود را به صورت هیجانی به یک روز خاص موکول نکنند.

وی در این زمینه افزود: با توجه به فتاوای مراجع تقلید افرادی که نذر خون در تاسوعا و عاشورای حسینی دارند حتی اگر بعد از این ایام مراجعه کنند از نظر شرعی مشکلی برای نذر خون آنها وجود ندارد و نذر آنها صحیح است.

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان گفت: مردم می‌توانند در پایگاه الکترونیکی استان به نشانی https://esfahan.ibto.ir ثبت نام یا با مراجعه حضوری به مراکز انتقال خون ، تاریخ و ساعت اهدای خون خود را مشخص کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه