English

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده مطرح کرد؛

هیئت های مذهبی را به پایگاه احزاب سیاسی تبدیل نکنیم

امام جمعه بندرعباس گفت: اجازه ندهید هیئت‌ها به پایگاه احزاب سیاسی تبدیل شود و سعی کنید هیئت ها را به محلی برای گفت و گو در مورد شهدا، امام (ره)، رهبری و آرمان های انقلاب تبدیل کنید.

هیئت های مذهبی را به پایگاه احزاب سیاسی تبدیل نکنیم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده امام جمعه بندرعباس، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار داشت: یکی از مسائلی باید به آن توجه داشت بحث رشوه است که در جلسات قبل هم به آن پرداختیم و رهبر فرزانه انقلاب در فتاوای خودشان در بحث رشوه در پاسخ به این سوال که کارمند دولت می‌تواند هدیه ای را از ارباب رجوع بگیرد یا نه آن را مطلقا حرام دانسته است.

وی با اشاره به ایام محرم خطاب به مسئولان هیئات مذهبی تاکید کرد: در هیئت‌ها دنبال ایجاد شور و شعور حسینی باشید اما اجازه ندهید هیئت های مذهبی به پایگاه احزاب سیاسی تبدیل شود و ان جا به محلی برای گفت و گو در مورد شهدا، امام (ره)، رهبری و آرمان های انقلاب کنید.

وی ادامه داد: کارمند دولت در قبال وظیفه ای که انجام می دهد حق ندارد چیزی بگیرد و اگر هدیه ای قبول کند قطعا حرام و باطل است.

خطیب جمعه بندرعباس بیان کرد: مرز حلال و حرام خیلی باریک است و صراط مستقیم از مو باریک تر و از لبه شمشیر برنده تر است و باید مراقبت کنیم تا شیطان ما را از راه دین خدا باز ندارد.

عبادی زاده بیان کرد: تقوا مصادیق بسیاری دارد که یکی از مصادیق آن تقوای اقتصادی است به این معنا که انسان باید حقوق مالی خود را در جامعه ادا کند و خمس و زکات خود را بپردازد و حق الناس را رعایت کند.

وی افزود: یکی دیگر از مصادیق تقوا، تقوای سیاسی است که باید مورد توجه باشد و حواسمان باشد خدایی ناکرده به بهانه های واهی آبروی مومنی را نبریم.

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: اجرا و احترام به احکام حاکم اسلامی و ولی امر مسلمین به گردن تک تک ما است و به احکام حکومتی حتی مراجع تقلید نیز باید عمل کنند.

عبادی زاده با اشاره به قیام ۱۷ اظهار داشت: ۱۷ شهریور توانست رژیم سفاک پهلوی را به قول کشتی گیران به گوشه رینگ ببرد و تا مرحله ضربه فنی برساند و میدان شهدای تهران یادآور رشادت و مقاومت یک ملت بود که یاد و خاطره آن ها را گرامی می داریم.

وی با اشاره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: جامعه جوان امروز باید گذشته انقلاب اسلامی را مورد بازشناسی قرار دهد و برای گام بلند برداشتن در مسیر انقلاب ابتدا باید گذشته را خوب بشناسیم.

امام جمعه بندرعباس گفت: متاسفانه امروز طوری شده است که دشمنان تاریخ ما را می نویسند و جوانان ما برای فراگرفتن تاریخ به افراد مغرض مراجعه می کنند که از این انقطاع نسلی بین نسل امروز و گذشته باید جلوگیری شود.

حجت الاسلام عبادی زاده بیان کرد: بسیاری از شخصیت های بزرگ انقلاب اسلامی از درون کلاس های قرآن و نهج البلاغه مورد هجمه قرار گرفتند و این کشور گروه هابگی فرقان و انجمن های حجتیه فراوانی دارد که باید حواسمان به آن‌ها باشد.

وی تاکید کرد: جوانان عزیز؛ نکند به سمت صداهای منافقانه حرکت کنید هر چند که به اسم دین باشد و امروز جریانی در صدد است که جوانان ما را فسیل کند حواستان باشد که به دام مارهای خوش خط و خالی که به نام دین، قرآن و مقدسات میان شما و انقلاب فاصله می اندازد نیفتید.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: ما باید چشممان به رهبری ، مراجع و علمای دین باشد و دنبال هر طلبه ای که شاید درس درستی هم در حوزه علمیه نخوانده اما مرید و مراد بازی راه انداخته است نرویم و از تجربیات انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

عبادی زاده خاطرنشان کرد: در بحث اقتصاد باید یک بار دیگر دفاع مقدس را پیاده سازی کنیم و جهادی در این زمینه تلاش کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه