English

امام جمعه موقت سنندج:

سنت وقف یکی از نشانه های زندگی اسلامی است

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به قیام امام حسین (ع) و لزوم امر به معروف گفت: سنت حسنه وقف یکی از نشانه های زندگی به سبک اسلامی است.

سنت وقف یکی از نشانه های زندگی اسلامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، ماموستا سید احسن حسینی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در مراسم  اطعام محرومان در قالب اجرای نیت موقوفه امان الله خان اردلان که با حضور 200 خانواده محروم استان برگزار شد، اظهار داشت: قیام دلیرانه و مسئولانه امام حسین (ع) دربرابر انحرافات سیاسی آن روزگار، برخاسته از هسته اندیشه توحیدی و معطوف به احیای ویژگی‌های یک جامعه برآمده از لا اله الا الله بوده و رنگ و سرشت اصیل اسلامی داشته است.

وی تصریح کرد: ماه محرم فرصتی برای شناخت و پیروی از سیره و سلوک زندگی اهل بیت پیامبر(ص) است که باید از آن به بهترین نحو ممکن بهره برد.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به وجود اشعار و روایات فراوانی نسبت به ارادت اهل سنت به امام حسین (ع) افزود: دانشمندان اهل سنت در اشعار و نوشته های خود نشان داده‌اند که مرید و مخلص اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده‌اند.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به شعری از اقبال لاهوری از دانشمندان اهل سنت با این مضمون "رمز قرآن را از حسین(ع) آموختیم، زآتش او شعله ها افروختیم" یادآور شد: اینگونه اشعار نشان دهنده درک فیلسوفان اهل سنت از امام حسین (ع) و قیام ایشان است.

 ماموستا حسینی، ایام محرم را فرصتی برای شناخت و پیروی از سیره زندگی اهل بیت (ع) اعلام کرد و گفت: علما و بزرگان اهل سنت احترام و ارادات خاصی به امام حسین (ع) دارند.

ماموستا حسینی دربخش دیگری از سخنان خود سنت وقف را یکی از شاخص های سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: خیرین کردستانی سالیان متمادی با ثبت موقوفات بزرگی همچون موقوفه امان الله خان پیشقراول امور خیر و مذهبی بوده اند و چشمه جاری این موقوفات از صدها سال پیش تاکنون جاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه