English

علی صالحی:

مردم تخلفات و فساد را به دستگاه قضایی اطلاع دهند

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: مردم گزارش تخلفات و فساد را به دستگاه قضایی اطلاع دهند.

مردم تخلفات و فساد را به دستگاه قضایی اطلاع دهند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، در جمع مردم و مسئولین جزیره هرمز، گفت: در جریان ملاقاتی که طی روزهای اخیر با آیت اللّه رئیسی داشتم، ایشان تأکید کردند ضمن دیدار با مردم شهید پرور جزیره هرمز و ابلاغ گرم ترین سلام های ریاست قوه قضائیه به مرزداران خلیج فارس در این جزیره، به سرعت و در کوتاه ترین زمان ممکن به مطالبات اهالی شریف هرمز رسیدگی شود.

*دستگاه قضایی از محرومیت زدایی و رفع موانع اشتغال حمایت می کند

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جزیره هرمز و تجلیل از ایثارگری های مردم این جزیره، تأکید کرد: دستگاه قضایی هرمزگان با تمام توان خود از محرومیت زدایی، توسعه زیرساخت ها و رفع موانع اشتغال در جزیره هرمز حمایت می کند.

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان همچنین در ادامه، هدف اصلی از اجرای طرح تحول اداری در دستگاه قضایی را تکریم ارباب رجوع عنوان کرد و افزود: التزام به استفاده از سازوکار‌های مناسب در ارائه خدمات مطلوب و مؤثر، حفظ شأن و منزلت مردم و جلب رضایت مراجعین در جهت احیای حقوق عامه و گسترش عدالت و آزادی های مشروع در چارچوب نظام قضایی اسلامی و موازین قانونی حائز اهمیت ویژه ای است که ضرورت دارد همواره مورد توجه قضات، مدیران و کارکنان دادگستری و سازمان‌های تابعه قرار گیرد.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود، مبارزه نظاممند و پایدار با مظاهر فساد را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در جهت ارتقاء عملکرد قوه قضائیه برشمرد و با تأکید بر این که دستگاه قضایی اقدامات انقلابی و ولایی خود را ادامه خواهد داد، تصریح کرد: قطعاً یکی از اصلی‌ترین وظایف قوه قضائیه برخورد و مبارزه قاطع و مستمر با فساد است و همان گونه که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) آن را از دستگاه قضایی مطالبه کرده‌اند؛ بی‌تردید تقویت نظارت های درونی و اجتماعی، افزایش سلامت کارگزاران، شفافیت گرایی، ترویج فرهنگ وظیفه‌شناسی، تقویت نهاد‌های نظارتی درون سازمانی و برون سازمانی و احیای حس مسئولیت‌پذیری می تواند در راستای مبارزه با مظاهر فساد مثمرثمر باشد.

*69 درصد از پرونده های شورای حل اختلاف جزیره هرمز به سازش منجر می شود

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین اعلام کرد: در نتیجه تلاش بی وقفه کارکنان و اعضای شوراهای حل اختلاف و برنامه ریزی انجام شده و اتخاذ تمهیدات مناسب در دستگاه قضایی هرمزگان، بیش از 69 درصد از پرونده‌های شوراهای حل اختلاف جزیره هرمز به صلح و سازش منجر شده است.

 رئیس شورای قضایی استان هرمزگان با اشاره به این موضوع که مبارزه با مفسدان اقتصادی مطالبه ای عمومی است و مردم شریف ایران همواره در انتظار اقدامات امیدبخش دستگاه قضایی هستند، تأکید کرد: روند رسیدگی به پرونده اخلالگران اقتصادی، دانه درشت ها و رانت خواران از سوی دستگاه قضایی استان هرمزگان ادامه خواهد داشت و گزارش اقدامات دستگاه قضایی به صورت مستمر به مردم ارائه خواهد شد.

*مردم تخلفات و فساد را به دستگاه قضایی اطلاع دهند

وی در ادامه با اعلام این که از گزارشات مردمی پیرامون فساد حمایت می‌کنیم، تأکید کرد: مردم گزارش تخلفات و فساد را به دستگاه قضایی اطلاع دهند.

  رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه به همراه جمعی از مسئولان قضایی در دیدار چهره به چهره با اقشار مختلف مردم جزیره هرمز مطالبات آن ها را بررسی کرد.

 رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان این دیدار ضمن اعلام این مطلب که دغدغه ریاست محترم قوه قضائیه در جهت رسیدگی به مطالبات مردم شریف هرمز را تا حصول نتیجه نهایی و رفع مشکلات موجود پیگیری خواهیم کرد، خاطرنشان ساخت: مطالبات مطرح شده و تصمیمات اتخاذ شده در جریان این دیدار مردمی را به منظور تسریع در روند رسیدگی به آن ها و احقاق حقوق مراجعین با استاندار و دیگر مسئولین استان مطرح خواهیم کرد تا درنتیجه هم افزایی و هماهنگی میان دستگاه های متولی، روند محرومیت زدایی و توسعه این جزیره تسریع شود.

 علی صالحی همچنین تصریح کرد: با توجه به الحاق جزیره هرمز به شهرستان بندرعباس، دادگستری کل استان هرمزگان از طریق ایجاد دفتر خدمات الکترونیک قضایی و تقویت و تجهیز شورای حل اختلاف، زمینه را برای تسهیل هر چه بیشتر  دسترسی مردم جزیره هرمز به خدمات قضایی فراهم می‌سازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    با سلام اگر دستگاه قضايي دچار مشكل گردد اعتماد مردم نسبت به كل نظام خدشه دار ميشود
    پيشنهاد ميكنم داخل دفاتر قضات دوربين نصب گردد تا ديگر دفاتر حساب كار دستشان بيايد و مردم اميدوار گردند

  • سعیدعباسزا ده یزد

    مردم تخلفات را به ظالمان گزارش کنند ببینند هیچ اثری از عدالت نیست کسانی ک خود غرق در حق الناس هستند هرگز قدرتی در عدالت ندارند. میشنوند اما بی تفاوت میمانند چون گناه حق الناس سنگین است و خدا راهم فریبی نیست اول خودتان را اصلاح و از گناه دور کنید بهد دیگران را اصلاح کنید قتی در برابر گناه بی تفاوت ماندی خودت را بشناس یعنی دنیا و اخرت خود را تباه کردی و روح شما را به عمق حدود 13 کیلومتری عمق زمین در نرارت 1700 درجه محبوس میکند .صدها سال زمان لازم است تا از جهتم و سیاهی به سمت بالا بیایی

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه