English

موج در گزارشی اختصاصی به حال و روز پل های عابر پیاده بندرعباس می‌پردازد؛

گفتن از مشکلات پل های عابر پیاده لالایی برای شهرداری بندرعباس

بی‌نظارتی مسئولان، برقی نشدن پله‌ها، تاریکی و تبدیل شدن پل های عابر پیاده بندرعباس به محل اقامت کارتن خواب ها سبب شده تا این پل ها تنها جیب صاحبان بیلبورد و شهرداری را پر پول کند و مردم از خدمات آن بی بهره بمانند.

گفتن از مشکلات پل های عابر پیاده لالایی برای شهرداری بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، راه اندازی پل‌ های عابر پیاده در بندرعباس با استقبال اغلب مردم روبه‌رو شد اما شهروندان بندرعباسی بعد از مدتی به لطف عدم نظارت کافی مسئولان تنها به صورت مقطعی از آن به عنوان محل عبور و مرور استفاده کردند.

در حال حاضر پل های عابرپیاده به تونل ناامنی بدل شده‌اند و عابران پیاده گذشتن پرخطر از عرض خیابان را به عبور از این پل هوایی‌های رعب‌آور و ناامن ترجیح می‌دهند.

بندرعباس تنها دو پله برقی عابر پیاده در سطح شهر دارد که این کمبود این روزها به یک مشکل اساسی تبدیل شده ‌است و شهرداری هم برای ساماندهی این پل‌های هوایی کاری انجام نمی‌دهد و منتظر معجزه‌ای است تا با نزول از آسمان موانع را مرتفع کند.

*پلی ناامن برای بانوان

به عنوان یک خانم اگر بخواهم تجربه‌ام را از این پل‌ها بیان کنم باید گفت که پل‌های عابر پیاده سطح شهر بندرعباس بسیار ناامن، وحشتناک و غیراستاندارد است که تنها استفاده آن در شرایط فعلی استفاده به عنوان بیلبوردهای تبلیغاتی است. این پل‌های عابر پیاده مکانی برای کارتن خواب‌ها و سارقان بالقوه تبدیل شده است که نه تنها در طول روز و بلکه در شب هم عابران پیاده امنیت جانی خود را به خطر نمی اندازند و از آنجا عبور نمی‌کنند و انگار این پل‌ها فقط به صورت نمادین ایجاد شده اند.

پل عابر پیاده

*شهرداری نظارت بر پل های عابر پیاده را بیشتر کند

شهرداری باید با نظارت بیشتر به این گونه اماکن توجه داشته باشد و فراموش نکند توجه به وضعیت شهر، پل های عابر پیاده و این اماکن ها از حقوق شهروندی است که شهرداری با رعایت آن امنیت را برای شهروندان بندرعباسی رقم می زند.

با این حال در هفته های اخیر اولتیماتوم 48 ساعته‌ رئیس سابق شورای شهر بندرعباس برای تنظیف پل‌های عابر پیاده به گوش رسید که اقدامی قابل تحسین بود و وی پس از بازدید از پل های عابر پیاده از شهرداری و پیمانکاران خواست، پیگیری موثر را در برنامه خود قرار دهند.

*پل های عابر پیاده موضوع سوخته و لالایی شبانه برای شهرداری!

از نظر رئیس سابق شورا موضوع پل های عابر پیاده موضوع سوخته‌ای است که بارها به آن پرداخته شده و همچنان در نقطه‌ی اول هستیم و گویی برای شهرداری لالایی شبانه است.

فیصل دانش رئیس سابق شورای اسلامی شهر بندرعباس در پی اولتیماتوم 24 ساعته به شهرداری بندرعباس در خصوص تنظیف پل‌های برقی و عابر پیاده به همراه معاون خدمات شهری شهرداری و شهرداران نواحی از پل‌های مکانیزه و عابر پیاده بازدید کرد.

دانش تصریح کرد: پل‌های هوایی، موضوع مهم و جدی است و مشکلات خاصی در این پل‌ها وجود داشته و اگر شورای شهر موضوع پل‌ها را مطرح کرده، دغدغه شهروندان بوده و جا دارد که از شهرداری و خصوصا از حوزه معاونت خدمات شهری و شهرداران نواحی به لحاظ اهمیت دادن به موضوع و تنظیف این پل ها تشکر و قدردانی کرد.

پل عابر پیاده

*تبلیغات علت ناامنی پل های عابر پیاده 

رئیس سابق شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: متأسفانه روی این پل‌ها، تابلوهای تبلیغاتی غیر استاندارد نصب شده و فضای داخل را تبدیل به فضایی ناامن کرده است، در این گونه تبلیغات فقط بهره بردار منتفع می‌شود و به نظر می‌رسد حوزه معاونت حمل و نقل شهرداری هیچ نظارتی بر شرایط پیمان و عملکرد بهره بردار ندارد، لذا می بایست حوزه معاونت حمل و نقل و حقوقی شهرداری ورود کنند و به درخواست مردم و نمایندگان آنان توجه کافی داشته باشند.

*پیگیری ناکافی پلیس و قوه قضاییه

دانش تأکید کرد: در حال حاضر مردم بندرعباس در شرایط ناایمن و ناامن از این پل‌ها عبور می‌کنند و این‌گونه فضاها به جایگاه معتادان و زورگیران تبدیل شده است، لذا از شهرداری می‌خواهیم که با نظارت بیشتر به اینگونه اماکن توجه داشته باشد، فراموش نکنیم توجه به اماکن عمومی، بخشی از توجه به رعایت حقوق شهروندی‌ست و حائز اهمیت است.

وی افزود: باید تابلوهای تبلیغاتی در سطح بالاتر قرار گیرند که هم گردش هوا در این پل های عابر پیاده بهتر شود و هم از لحاظ دید، نقطه‌ی کور نداشته باشد و امنیت مردم به خطر نیافتد و در نتیجه هیچ معتادی در آن‌جا بساط نمی‌کند.

دانش گفت: در این پل‌ها ناامنی های فراوانی وجود دارد و متاسفانه پیگیری نیروی انتظامی و امنیتی و قوه قضاییه در این مورد کافی نیست.

پل عابر پیاده

*ماجراهای پله برقی و پیمانکاران بد عهد

رئیس سابق شورای شهر بندرعباس ادامه داد: دو نوع پل در سطح شهرستان بندرعباس توسط شهرداری و پیمانکاران ساخته شد که در مورد اول شهرداری پل را ساخته و پیمانکاران از آن انتفاع تبلیغاتی می برند و در گزینه دوم که  هزینه ساخت پل عابر پیاده را نداشتند و از پیمانکار خواسته اند که هم پل را بسازد و هم از تبلیغاتش انتفاع ببرد.

وی گفت: شهرداری از سال 90 قراردادی را با یکی از پیمانکاران منعقد کرده است که در سطح شهر پله برقی بسازند اما تا امروز هیچ پله برقی طبق این قرار داد تحویل نداده نشده است.

دانش تاکید کرد: در پی این قرار داد سه پله برقی در نخل ناخدا، چهارراه برق و روبروی سید مظفر تعهد شده بود که هر سه پروژه ناتمام ماند یا بعد از مدت زمان کوتاهی از کار افتاندند و این پروؤه ها نیز به صورت نمادین هستند و پل عابر پیاده روبروی سید مظفر نیز طبق گفته شهرداری سه ماه بیشتر کار نکرده است و بعد از سرقت وسایل و قطعات درهای این پله برقی ها را بستند.

*پل‌های عابر پیاده را زیرگذر کنید

وی در پایان پل های عابرپیاده زیرگذر را بهترین جایگزین برای پل عابر پیاده هوایی دانست و افزود؛ در زیرگذرها می‌شود فضاهای تجاری ایجاد کرد که در کنار امنیت عبور و مرور برای عابران پیاده سبب اشتغال زایی می شود و رغبت سرمایه‌گذار برای ایجاد آن نیز بیشتر خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه