English

تدوین سند توسعه آموزش های مهارتی با رویکرد محلی کلید خورد

اولین جلسه کمیته استانی تدوین سند توسعه آموزش های مهارتی با رویکرد محلی و منطقه ای با حضور 15 دستگاه اجرایی در سطح استان در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان برگزار شد.

تدوین سند توسعه آموزش های مهارتی با رویکرد محلی کلید خورد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، اولین جلسه کمیته استانی تدوین سند توسعه آموزش های مهارتی با رویکرد محلی و منطقه ای با حضور 15 دستگاه اجرایی در سطح استان در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان برگزار شد.
 
مهران کلامی در گفتگو با رسانه های کردستان با اعلام این خبر بیان داشت : این سند به دنبال شناسایی وضعیت موجود استان و تدوین برنامه ای سه ساله در زمینه مهارت‌ها بوده تا به واسطه آن مسیر مهارت‌آموزی در فرآیندی منسجم تا سال 1401 برنامه ریزی و اجرایی شود.
 
وی افزود : آموزش نیروی انسانی ماهر، فاکتور اول توسعه و یک نوع سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که در عین حال باید توجه داشت که سرمایه‌گذاری بر روی آموزش بطور معمول زمان‌بر و هزینه‌بر است.
 
سرپرست معاونت آموزش ، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان ادامه داد : از این‌رو پر واضح است که برنامه توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای استان باید کاملاً بر نیازهای محلی و منطقه ای استان منطبق باشد و با شناخت کامل از ویژگی‌های بازار کار حال و با نگاه به آینده تدوین شود که برای تدوین سندی کاربردی در این حوزه نیاز به تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط در این حوزه است .
 
کلامی با اشاره به محتوی سند توسعه استان گفت: در این سند دو موضوع عمده مطرح می‌شود، نخست این‌که اسناد بالادستی(سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴، سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، نقشه جامع علمی کشور، سند برنامه‌های تحول مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور) چه دلالت‌هایی برای تدوین سند استانی توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای دارد و دوم این‌که نیازهای بازار کار برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان چیست و از چه اولویت‌هایی برخوردار است که اگر بتوانیم با گرد آوری آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت کنونی استان به این دو موضوع به خوبی بپردازیم شاهد تحولی عظیم در توانمند سازی نیروی انسانی متقاضی ورود به بازار کار در سطح استان خواهیم بود که نتیجه این اقدام رسیدن به اشتغال مولد و پایدار است .
 
وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا بتوان در حداقل زمان ممکن ازسند توسعه آموزش های مهارتی با رویکرد محلی و منطقه ای که به عنوان یک نیاز حیاتی در استان کردستان مملوس است به صورت شهرستانی و استانی رونمایی کرد .
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه