English

جشکون کوکل:

علاقه مردم ترکیه به شیخ صفی الدین اردبیلی شگفت‌آور است

نویسنده کتاب «اردبیلی‌لر» گفت: علاقه مردم ترکیه به شیخ صفی الدین اردبیلی تا حدی است که بسیاری از مردم آرزوی زیارت مرقد شیخ صفی را دارند.

علاقه مردم ترکیه به شیخ صفی الدین اردبیلی شگفت‌آور است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، جشکون کوکل نویسنده کتاب «اردبیلی‌لر» اظهار کرد: اردبیل و شاه اسماعیل صفوی در تاریخ اسلام نقش بی‌بدیل خود را ایفا کرده و از مریدان بسیاری در سراسر جهان برخوردار هستند.

وی پیروان مکتب صفویه را در اعتقادات خود انسانی‌هایی راسخ معرفی کرد و افزود: علاقه علویان ترکیه به شاه اسماعیل صفوی تا حدی است که ابیات و سروده‌های شاه اسماعیل صفوی را حفظ کرده و مرتب مرور می‌کنند.

نویسنده کتاب «اردبیلی‌لر» ادامه داد: درگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برای شیعیان ترکیه نیز مکانی مقدس بوده و با توجه به جایگاه عرفانی ویژه شیخ صفی، علویان ترکیه اعتقاد و احترام خاصی به این خاندان دارند.

به گفته وی علاقه مردم ترکیه به شیخ صفی الدین اردبیلی تا حدی است که بسیاری از مردم آرزوی زیارت مرقد شیخ صفی را دارند.

کوکل در پایان از تلاش برای آشنایی بیشتر دانشجویان ترکیه‌ای با مردم اردبیل و تاریخ صفویه در اسلام در دانشگاه‌های این کشور خبر داد.

کتاب «اردبیلی‌لر» عصر جمعه با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و علاقه مندان در بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی رونمایی شد. 

این کتاب با موضوع معرفی اردبیل و صفویه به صورت دایره المعارف در پنج جلد به زبان ترکی استانبولی به طبع نگارش آراسته شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه