English

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان خبرداد:

برخورداری بیش از یک هزار روستای کردستان از نعمت برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان از برخورداری بیش از یک هزار روستای کردستان از نعمت برق خبر داد.

برخورداری بیش از یک هزار روستای کردستان از نعمت برق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، هیوا لهونیان در گفتگو با رسانه های استان کردستان اظهار داشت: ۱۳ هزار و ۳۰۰ دستگاه ترانس برق در استان وجود دارد که ۹ درصد آن معادل یک هزار و ۱۷۰ دستگاه نیازمند اصلاح است، ضمن اینکه در مجموع بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اصلاح شبکه فرسوده برق کردستان نیاز است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان تصریح کرد: برای اصلاح شبکه برق روستایی کردستان ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدواریم امسال ۲۰۰ میلیارد ریال آن تامین شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برق ۴۴ درصد روستاهای این استان تکخوانی شده است، اضافه کرد: از یک هزار و ۶۹۴ روستای بهره‌مند از نعمت برق، ۷۵۰ روستا تکخوانی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: برق ۹۴۴ روستای این استان به صورت بازفروش است و برنامه ریزی شده امسال تعدادی از این روستاها را به تکخوانی تبدیل کنیم.

لهونیان به وجود ۶ هزار و ۳۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در استان اشاره کرد و گفت: ۲۵ درصد این شبکه معادل یک هزار و ۵۲۷ کیلومتر آن فرسوده است و نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

وی اظهار داشت: در مجموع ۱۰ هزار و ۵۸۸ کیلومتر شبکه فشار متوسط برق در استان داریم که ۱۴ درصد آن یعنی یک هزار و ۴۶۲ کیلومتر فرسوده است و باید اصلاح شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: قرار است شرکت توانیر امسال بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه روستایی این استان اختصاص دهد که در این صورت برق تعداد قابل توجهی از روستاها تکخوانی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه