English

در راستاى اجراى طرح کنترل کم خونى در هرمزگان؛

کارخانه هاى آرد موظف به غنى سازى آرد خود به آهن و اسیدفولیک هستند

سرپرست معاونت سیاسى، امنیتى و اجتماعى استاندارى هرمزگان گفت: براى اجرایى شدن طرح کنترل کم خونى در هرمزگان، کارخانه هاى آرد باید موظف به غنى سازى محصولات خود به آهن و اسیدفولیک شوند.

کارخانه هاى آرد موظف به غنى سازى آرد خود به آهن و اسیدفولیک هستند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عباس میرزاد سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در راستای اجرای طرح کنترل کم خونی و موظف بودن کارخانه های آرد هرمزگان به غنی سازی آرد خود با آهن و اسید فولیک، گفت: تصویب شیوه نامه اجرایی برنامه جامع سلامت هرمزگان ۱۴۰۰  می تواند موجب ارتقاء شاخص های  سلامت در استان شود.

دکتر میرزاد در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان، افزود: شیوه نامه اجرایی برنامه طرح جامع سلامت هرمزگان تا سال ۱۴۰۰ با توجه به اینکه طرح کاملی است و در آن وظیفه هر دستگاه در حوزه سلامت به درستی مشخص شده است  می تواند موجب ارتقاء شاخص های سلامت در استان شود.

وی تاکید کرد: تمامی دستگاه های متولی اجرای این شیوه نامه باید وظایف خود را به درستی انجام دهند، زیرا سلامت فرد و جامعه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و یکی از اولویت های استان است.

میرزاد با اشاره به توسعه حوزه سلامت در هرمزگان،  گفت: با وجود ۴۰ سال تحریم و ایجاد محدودیت برای کشور، در بسیاری از موضوعات حوزه بهداشت و سلامت نه تنها عقب نیستیم بلکه حرکت رو به جلو داریم؛ افزایش امید به زندگی در جامعه و کاهش مرگ و میر در کودکان نشان می دهد که مسوولان به خوبی به موضوع سلامت جامعه در این بخش پرداخته اند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان به طرح کنترل عارضه کم خونی به ویژه در بانوان استان اشاره کرد و افزود: برای اجرایی شدن این طرح بایستی مواد اصلی غذایی مانند آرد و ...  را با آهن و اسید فولیک غنی سازی کرد که به منظور تحقق این هدف کارخانه های آرد استان باید موظف به غنی سازی محصولات خود شوند.

وی تصریح کرد: در مجموعه طرح کنترل عارضه کم خونی به ویژه در بانوان استان، طرح خوبی است که باید نحوه ی اجرای آن و وظیفه هر دستگاه در جلسات آینده این کارگروه مشخص شود.

میرزاد خاطر نشان کرد: اگر موضوع سلامت مادران و دختران که مادران آینده هستند، به درستی مورد توجه قرار گیرد، مسایل مربوط به سلامت جامعه نیز تحت تاثیر قرار می گیرد‌.

وی با اشاره به طرح مدارس بدون پوسیدگی دندان در هرمزگان، گفت: اجرایی شدن طرح  کنترل کم خونی در مدارس به ویژه در دوره ابتدایی می تواند تاثیری مطلوبی در فرهنگ سازی بهداشت دهان و دندان در نسل های آینده داشته باشد و بسیاری از مشکلات خانواده ها نیز در این خصوص رفع خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه