English

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در کرمانشاه:

چرخه مبارزه قاطع با مواد مخدر در کشور معیوب است

سردار محمدرضا مؤمنی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه گفت: وجود چرخه معیوب در مقابله و مبارزه با مواد مخدر باعث دستگیری مقطعی افرادی از خرده‌فروش و معتاد متجاهر می‌شود اما به دلیل اشکالات موجود در قانون مجدداً به چرخه مصرف و عرضه بازمی‌گردند.

چرخه مبارزه قاطع با مواد مخدر در کشور معیوب است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن تأکید بر اصلاح قوانین در مبارزه با تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان مواد مخدر، ابراز داشت: با توجه بر وجود حساسیت سران سه قوه‌ بر اصلاح قوانین در حوزه مبارزه با مواد مخدر، امسال و سال آینده 90 درصد معتادان متجاهر کشور ساماندهی می‌شوند.

مؤمنی بابیان این مطلب که دولت به‌تنهایی یارای مبارزه با مواد مخدر و ساماندهی معتادان را ندارد، خاطرنشان ساخت: در مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با عنوان "یاری گران زندگی" با اولویت با پیشگیری، به سمت معنی مردمی کردن مقابله و مبارزه با مواد مخدر در تمام آحاد جامعه پیشرفته‌ایم.

هزینه‌های مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر در کشور کمرشکن است

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از صرف 12 درصد از تولید ناخالص ملی در راستای مبارزه با مواد مخدر خبر داد و اظهار داشت: این میزان هزینه در حالی است که معضل مواد مخدر با خود معضلات بسیاری ازجمله طلاق، قتل و ... را نیز به همراه دارد که این آسیب‌ها نیز به‌نوبه خود هزینه‌های دیگری را به جامعه تحمیل می‌کنند.

وی به سیر صعودی 50 درصدی کشفیات مواد مخدر در سطح کشور اشاره کرد و گفت: سیر کشفیات مواد مخدر در کشور از حدود 200 تن در سال 2001 به بیش از 9 هزار تن در سال 2017 رسیده است که البته در این راستا نیز با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده ضمن تأکید بر اقدامات پیشگیرانه مراکز اشتغال‌زایی معتادان متجاهر همچون شهرستان کنگاور نیز ظرف شش ماه آینده در دست راه‌اندازی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه