English

معصومه ابتکار در اردبیل عنوان کرد

لزوم رعایت عدالت جنسیتی در سطح کشور

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده مشارکت‌های اجتماعی و اقتصادی و اشتغال را از مهمترین مطالبات بانوان برشمرد و گفت: باید تلاش و جدیت بر این باشد تا زمینه برای توسعه عدالت جنسیتی در همه زمینه‌ها اعم از اجتماعی، اشتغال، اقتصادی، آموزشی و سایر حوزه‌ها فراهم شود.

لزوم رعایت عدالت جنسیتی در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل٬ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده اظهار داشت: در راستای بهره‌مندی بانوان از مزایای اجتماعی دولت برنامه و اهتمام جدی دارد تا بتوانیم زمینه برای افزایش بهره‌مندی زنان از این مزایا که در سال‌های گذشته از آن محروم مانده‌اند فراهم شود.

ابتکار با اشاره به رشد قابل توجه بانوان در زمینه‌های آموزشی در دوران بعد از انقلاب بیان کرد: در حال حاضر تنها چهار درصد دختران از تحصیل بازمانده‌اند که تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم این میزان را به صفر برسانیم.

وی مشارکت‌های اجتماعی و اقتصادی و اشتغال را از مهمترین مطالبات بانوان برشمرد و گفت: باید تلاش و جدیت بر این باشد تا زمینه برای توسعه عدالت جنسیتی در همه زمینه‌ها اعم از اجتماعی، اشتغال، اقتصادی، آموزشی و سایر حوزه‌ها فراهم شود.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه نباید اشتغال زنان زمینه برای از دست رفتن نقش آنها را در خانواده فراهم آورد، افزود: در راستای توانمندسازی زنان از سال 96 طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی زنان آغاز شده و امسال نیز طرح توان‌افزایی زنان روستایی در تولید محصولات سالم برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شود.

ابتکار با تاکید بر ارتقای سلامت و نشاط بانوان و شاخص‌های سلامت و بهداشت باروری در زنان تصریح کرد: در راستای بهره‌مندی بانوان از خدمات و مزایای اجتماعی طرح شاخص‌های عدالت جنسیتی در کشور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به میزان کودک‌همسری در کشور گفت: در حال حاضر میزان کودک‌همسری در کشور در سطح پایینی بوده و باید برنامه‌ریزی شود تا جلوی ازدواج کودکان کمتر از 13 سال در کشور گرفته شود.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده توسعه استفاده از فضای مجازی را زمینه‌ساز کاهش ارتباط در بین خانواده‌ها دانست و بیان کرد: باید کنترل احساسات، عواطف، ارتباطات و خشونت مد نظر بوده و در این زمینه آموزش‌های لازم با به فرزندان ارائه دهیم.

ابتکار از اجرای سند توانمندسازی زنان سرپرست خانوار خبر داد و تصریح کرد: سند توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با مشارکت سه‌جانبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد دانشگاهی و معاونت امور بانوان رئیس جمهور در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای 6 هزار زن سرپرست خانوار در 23 استان کشور در حال اجراست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه