English

رفع تصرف اراضی محیط زیست از ید زمین‌خواران در بیستون

مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت: در پی پیگیری‌های به‌عمل‌آمده از طریق دستگاه قضایی بخشی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز که توسط سودجویان در داخل مناطق تحت مدیریت استان در بخش بیستون انجام‌شده بود، تخریب شد.

رفع تصرف اراضی محیط زیست از ید زمین‌خواران در بیستون

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، فریدون یاوری در خصوص رهاسازی اراضی محیط‌زیست از ید زمین‌خواران در بیستون گفت: این افراد در سال‌های گذشته به‌صورت غیرقانونی با اقدام به دخل و تصرف و ساخت‌وساز در داخل مناطق تحت مدیریت محیط زیست که با حکم مقام قضایی نسبت به تخریب این ساخت‌وسازهای غیرمجاز اقدام شد.

یاوری افزود: در پی پیگیری‌های به‌عمل‌آمده از طریق دستگاه قضایی بخشی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز که توسط سودجویان در داخل مناطق تحت مدیریت استان در بخش بیستون انجام‌شده بود، طبق حکم قضایی و با رعایت کلیه موازین شرعی نسبت به تخریب این ساخت‌وسازها با همکاری دستگاه قضایی، مأمورین نیروی انتظامی و سایر عوامل اجرایی اقدام شد. وی در ادامه گفت: این دست‌اندازی به منابع ملی در روستاهای حومه بخش بیستون صورت گرفته بود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کرمانشاه در ادامه گفت: منطقه حفاظت‌شده بیستون از سال 1346 جزء اولین مناطق حفاظت‌شده کشور با بیش از 54000 هکتار وسعت، ویژگی‌های خاص اکوسیستمی دارد با گونه‌های متعدد گیاهی و جانوری، ارزش‌های زیستی و اقتصادی و اجتماعی فراوانی هست. وی افزود: قطعاً با هرگونه تخلف زیست‌محیطی به‌ویژه دخل و تصرف در مناطق تحت مدیریت بدون هیچ‌گونه چشم‌پوشی، مطابق با ضوابط و مقررات زیست‌محیطی و قضایی برخورد خواهیم کرد.

فریدون یاوری در پایان ضمن تشکر از مسئولان قضایی و انتظامی بخش بیستون و سایر ادارات ذی‌ربط گفت: تقاضایی که ما از مردم منطقه و همه دستگاه‌های بهره‌بردار و مسئولین محلی داریم این است که قبل از شروع هرگونه بهره‌برداری در حاشیه منطقه حفاظت‌شده بیستون، از اداره حفاظت محیط‌زیست استعلام لازم را کسب نمایند، تا از تجاوز به عرصه‌های طبیعی و حدود منطقه پیشگیری و شاهد هدر رفتن منابع ملی و انفال خدادادی نباشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه