English

مهرداد نادری فر مطرح کرد:

۲.۶ سرانه مطالعه در همدان/ایجاد مرکز نگهداری کتب و نسخ خطی

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با اشاره به سرانه مطالعه در همدان، از ایجاد مرکز نگهداری کتب و نسخ خطی در همدان، سخن گفت.

2.6 سرانه مطالعه در همدان/ایجاد مرکز نگهداری کتب و نسخ خطی

به گزارش خبرگزاری موج همدان،  مهرداد نادری فر،  مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید استان همدان، با اشاره به ایجاد مرکز نگهداری کتب و نسخ خطی در همدان و اجرای طرح مادران کتابخوان در همدان، افزود: ارائه برنامه‌های متنوع در جریان طرح مادران کتابخوان و همچنین نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در خانواده از سوی مادر به سایر اعضای خانواده گامی مؤثر در اجرای این طرح است.

2.6 سرانه مطالعه در همدان/  ایجاد مرکز نگهداری کتب و نسخ خطی در همدان 

نادری فر، گفت: اگر بتوانیم زمینه را به سمتی هدایت کنیم که در خانواده مادران به کتابخوانی تشویق شوند، در حوزه کتاب و کتابخوانی تحولی بنیادین در جامعه ایجاد خواهد شد.

نادری‌فر با بیان ایجاد مرکز نگهداری کتب و نسخ خطی در همدان و اینکه در استان همدان گنجینه‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که مغفول مانده، عنوان کرد: وجود تعداد زیادی نسخ خطی به‌صورت پراکنده در استان و همچنین در اختیار بودن نسخ در دست کسانی که توان نگهداری از آن را ندارند، می‌تواند انگیزه‌ای برای جمع‌آوری و ایجاد مرکز نگهداری کتب و نسخ خطی در همدان باشد.

وی همچنین با اعلام رضایت از وضعیت مطلوب فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان همدان گفت: وجود 114 کتابخانه عمومی با زیربنای 44 هزار مترمربع در استان و همچنین برخورداری از 2.6 سرانه مطالعه که از میانگین کشوری نیز بالاتر است می‌تواند چراغ روشنی در توسعه فرهنگی استان باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه همدان جزء استان‌های فرهنگی کشور است، خاطرنشان کرد: در همدان به ازای هر 100 نفر 68 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان همدان هستند در حالیکه به طور میانگین در کشور 49 نفر به ازای هر 100 نفر در کتابخانه‌ها عضویت دارند.

وی با اشاره به آمارهای ارائه‌شده درباره عضویت 15 هزارنفری مردم همدان در کتابخانه‌های عمومی و سیار اعلام کرد: در راستای تحقق برنامه ششم توسعه و افق‌های درنظر گرفته‌شده تا پایان برنامه ششم توسعه باید در استان 83 هزار و 600 نسخه کتاب جدید و 40 کتابخانه عمومی اضافه شود.

نادری‌فر در همین راستا با ارائه طرح‌های آمایش کتابخانه‌های استان بیان کرد: با برگزاری برنامه‌های نذر کتاب و همچنین استفاده پتانسیل مجمع خیرین کتابخانه ساز استان همدان، ضمن برش سالانه برنامه‌های ششم توسعه، مسیر دستیابی به افق‌های پیش‌بینی‌شده محقق می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید استان همدان، با اشاره به ایجاد مرکز نگهداری کتب و نسخ خطی در همدان و اجرای طرح مادران کتابخوان در همدان، افزود: ارائه برنامه‌های متنوع در جریان طرح مادران کتابخوان و همچنین نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در خانواده از سوی مادر به سایر اعضای خانواده گامی مؤثر در اجرای این طرح است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه