English

محمود رضا رسولی خبر داد:

ارجاع ۲۷۷ پرونده تخلف به مراجع قضایی از سوی دامپزشکی در ۴ ماهه اول

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از ضبط و معدوم سازی مقدار 24 تن گوشت غیر قابل مصرف طی چهار ماهه سال جاری در بخش کنترل و بازرسی لاشه های گوشت در کشتارگاه های استان خبر داد.

ارجاع 277 پرونده تخلف به مراجع قضایی از سوی دامپزشکی در 4 ماهه اول

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محمود رضا رسولی، مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به پرونده های تخلف ارجاع داده شده به مراجع قضایی از سوی دامپزشکی،  و گزارش عملکرد این اداره در چهار ماهه اول سال 98 اظهار داشت: در بخش واکسیناسیون مایه کوبی یک میلیون و 945 هزار و 510 نوبت سر دام علیه بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک از جمله بیماری شاربن، لمپی اسکین، PPR و تیلریوز، تب برفکی، آبله، آنتروتوکسمی، قانقرایا، آگالاکسی و بروسلوز (تب مالت) و همچنین واکسیناسیون هاری در سگ‌های گله و صاحب دار به تعداد سه هزار و 678 قلاده انجام گرفته است.

 

پرونده های تخلف ارجاع داده شده به مراجع قضایی از سوی دامپزشکی

وی با اشاره به عملیات خونگیری و توبرکولیناسیون علیه دو بیماری مهم سل و بروسلوز، اعلام کرد: در گاو، گوساله تاکنون به تعداد هفت هزار و 120 رأس خونگیری انجام شده و در راستای مبارزه با سل گاوی  تعداد 12هزار و 270 دام تحت تست توبرکولین قرار گرفت است.

رسولی با اشاره به  پرونده های تخلف ارجاع داده شده به مراجع قضایی از سوی دامپزشکی، بیان کرد: در بخش کنترل و بازرسی بهداشتی لاشه های گوشت در کشتارگاههای استان تعداد 44هزار و 341 لاشه (1942تن) بازدید شد که مقدار 24 هزار و 325 کیلوگرم (24 تن) از لاشه های بازدید شده ضبط و معدوم شده است.

 

بازرسی از کشتارگاه‎های صنعتی طیوراستان همدان

این مقام مسئول عنوان کرد: در بخش کنترل و بازرسی از کشتارگاه‎های صنعتی طیوراستان همدان نیز تعداد 5 میلیون و 359 هزارو 316 قطعه به وزن 10 هزار و 719 تن طیور بازرسی شد که تعداد 33 هزار و 174 قطعه به وزن 50 تن غیرقابل مصرف و ضبط شده است.

وی با اشاره به  پرونده های تخلف ارجاع داده شده به مراجع قضایی از سوی دامپزشکی، از سم پاشی 107هزار و 11 رأس دام  و 260 هزار و 321 مترمربع جایگاه دام بر علیه بیماری های انگلی خبرداد و افزود: از 455 واحد مرتبط با فعالیت های دامپزشکی اعم از درمانگاه ، مرکز مایه کوبی، داروخانه ، مراکز بخش دارو و آزمایشگاه دامپزشکی بازدید و بازرسی به عمل آمده است.

دکتر رسولی اظهار داشت: طی چهارماهه اول سالجاری تعداد 890 مجوز بهداشتی قرنطینه ای از مقصد همدان به سایر استان ها و تعداد چهار هزار و 211 مجوز وارده از مبدأ سایر استان ها به مقصد همدان توسط واحد قرنطینه این اداره کل صادر گردیده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به  پرونده های تخلف ارجاع داده شده به مراجع قضایی از سوی دامپزشکی، اعلام کرد: در مورد کنترل و بازرسی و نظارت برمواد خام دامی، بازرسی از واحدهای توزیع، نگهداری، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان تعداد 34هزار و 474 مورد اماکن بازدید شده که میزان 87هزار و 517 کیلوگرم از فرآورده‌های بازرسی شده غیرقابل مصرف و ضبط شده که تعداد 277 واحد متخلف نیز به مراجع قضائی ارجاع شدند.

وی در پایان با اشاره به پرونده های تخلف ارجاع داده شده به مراجع قضایی از سوی دامپزشکی و عملکرد واحد حقوقی این اداره کل در سال 97 افزود: مجموع کل پرونده های قضایی تشکیل شده به تعداد 137 فقره بوده که بخش عمده ای از پرونده ها مربوط به موضوع تهدید علیه بهداشت عمومی می باشد که به مراجع ذیصلاح معرفی و تعداد280 پرونده تخلف نیز به اداره تعزیرات حکومتی استان ارجاع و تعداد 118 مرکز متخلف عرضه مواد خام دامی با گزارش بازرسان بهداشتی دامپزشکی، توسط اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی استان پلمب گردیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه