English

اله مراد عفیفی‌‌پور:

اداره بنادر برای احداث بندر صادراتی در مکران اعلام آمادگی کرد

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، از آمادگی این اداره کل برای فعال سازی یک بندر صادراتی جدید در منطقه گوگسر جاسک خبر داد.

اداره بنادر برای احداث بندر صادراتی در مکران اعلام آمادگی کرد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اله مراد عفیفی پور مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در جریان بازدید میدانی از بندر گوگسر، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در کارگروه ویژه مرز استان، بندر گوگسر، به عنوان یک منطقه دارای ظرفیت اقتصادی برای تعاملات تجاری با کشورهای همسایه دریای عمان و خلیج فارس مشخص شد، راه اندازی یک بندر صادراتی جدید، با رعایت الزامات دیگر دستگاه های محلی و استانی، در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.

وی افزود: بندر گوگسر علیرغم آنکه تا کنون کاربردی شیلاتی داشته است، اما به لحاظ بازرگانی دارای ظرفیت های مناسبی در بحث تجارت دریایی و جذب محموله های صادراتی شهرستان های همجوار از جمله نیکشهر و زرآباد سیستان و بلوچستان است.

شایان ذکر است، عمده اشتغال جمعیت یک هزار و 200 نفره ساحل نشینان این منطقه، در بخش های صیادی و تجارت دریایی است. 

در ادامه این بازدید عفیفی پور تصریح کرد: آمادگی صد درصدی از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی وجود دارد تا بدون هیچ گونه معطلی، اقدامات مربوط به احداث بندر صادراتی جدید، با رویکرد صادرات غیر نفتی، در شهرستان جاسک را جلوتر از سایر دستگاه ها آغاز کنیم.

وی اضافه کرد: برای احداث این بندر صادراتی، تعامل دستگاه های همکار با اداره بنادر هرمزگان، در زمینه ایجاد بسترهای توسعه تجارت دریایی، ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه