English

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خبر داد:

طرح نصب ۵۰۰ پوستر آموزشی حذف نایلون در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از طرح نصب 500 پوستر آموزشی حذف نایلون در اصفهان خبر داد.

طرح نصب 500 پوستر آموزشی حذف نایلون در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علی دهنوی گفت:500 پوستر آموزشی در خصوص حذف نایلون و استفاده از کیسه های پارچه ای، در فروشگاه ها و مراکز فرهنگی، ورزشی و آموزشی سطح شهر با همکاری انجمن زیست محیطی صلح با طبیعت نصب شده است.

وی توضیح داد: از21 تیرماه و شروع روز بدون پلاستیک تا کنون، با همکاری انجمن زیست محیطی صلح با طبیعت، این پوسترها تهیه و در مراکز مختلف شامل فروشگاه ها، مراکز آموزشی، باشگاه ها نصب می شوند.

دهنوی با تأکید بر همکاری ویژه با سمن های زیست محیطی به منظور پیشبرد طرح ها و برنامه های آموزشی در سطح شهر اصفهان افزود: این طرح از روز بدون پلاستیک شروع شده و پوسترها به طور مستمر در 500 مرکز تجاری، آموزشی و فرهنگی توزیع و ضمن ارائه یک آموزش کوتاه نصب می شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ضمن تقدیر از مشارکت انجمن صلح با طبیعت برای آموزش و فرهنگسازی در میان اقشار مختلف شهروندان، اضافه کرد: انجمن صلح با طبیعت یکی از حامیان فعال و عامل به آموزه های زیست محیطی در شهر اصفهان است که در برنامه های مختلف با هدف کاهش تولید پسماند، آموزش تفکیک از مبدأ و حمایت از محیط زیست پیشقدم بوده است و در این راستا نیز بخش توزیع و آموزش طرح نصب  500 پوستر در سطح شهر را بر عهده گرفته که تاکنون بخش زیادی از آن اجرا شده است.

دهنوی این دست اقدامات را سبب برانگیختن کنجکاوی و توجه شهروندان نسبت به مباحث مهم حوزه مدیریت پسماند و ارتقای آگاهی ها برای حرکت به سمت رفتارهای صحیح دانسته و بیان کرد: در این پوسترهای آموزشی سعی شده تا در قالب یک طرح گرافیکی گویا و جدید، اهمیت حذف نایلون و استفاده از کیسه های پارچه ای به بیننده گوشزد شود و بدون کلام اضافه، در ذهن مخاطب تلنگر لازم را ایجاد کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان برنامه های آموزشی را بخش مهمی از رویکردهای اجرایی این سازمان دانسته و بیان کرد: رفتار شهروندان تعیین کننده میزان موفقیت پروژه هایی است که در حیطه مدیریت پسماند تعریف می شوند و از این حیث،  با آموزش شهروندان در مکان ها و زمان های مختلف و به شیوه های متنوع می توان انتظار بهبود رفتار و در نتیجه دریافت برون داد بهتر از طرح ها و برنامه ریزی های مربوط به مدیریت پسماند را داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه