English

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان:

طرح ملی دادرس یکی از طرح های کاربردی و مفید جمعیت هلال احمر است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: طرح ملی دادرس به عنوان یکی از طرح های کاربردی و مفید جمعیت هلال احمر نقش مهمی در آمادگی جامعه در برابر حوادث و سوانح دارد.

طرح ملی دادرس یکی از طرح های کاربردی و مفید جمعیت هلال احمر است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان،  مومنی در جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی استان اصفهان با اشاره به اینکه موضوع آموزش زیربنا و مبنای مباحث امداد و نجات است، گفت: طرح ملی دادرس به عنوان یکی از طرح های کاربردی و مفید جمعیت هلال احمر با آموزش مبانی امداد و نجات و کمک های اولیه به دانش آموزان نقش مهمی در آمادگی جامعه در برابر حوادث و سوانح دارد. 

وی تصریح کرد: سطح آمادگی جوامع و پاسخگویی سازمان های دخیل در مدیریت بحران ارتباط مستقیمی با آموزش های مربوط به سوانح و نحوه رویارویی با آنها دارد.

مومنی افزود: در موازات گسترش و تعمیم آموزش همگانی امداد و نجات قصد داریم خانه های هلال را در مراکز اداری و نیز محلات و روستاها تشکیل دهیم که یکی از مهم ترین کارکردهای این واحدها ارتقاء سطح پاسخگویی به سوانح و بلایا و بالا بردن آمادگی شهروندان می باشد.  

رییس کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی استان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: علاوه بر کارکرد آموزشی خانه های هلال در گسترش و اشاعه آموزش های امداد و نجات در جامعه ، این واحد ها می توانند نقش موثری در ترویج آموزه های بشردوستانه و فرهنگ داوطلبی در بین تک تک افراد جامعه از تمامی اقشار ایفا نمایند.

وی با اشاره به طرح ملی دادرس به عنوان یکی از طرح های کاربردی و مفید جمعیت هلال احمر در مدارس اظهار داشت: این طرح در استان با مشارکت و همکاری آموزش و پرورش در سه مرحله شهرستانی ، استانی و کشوری برگزار می شود که امسال هفتمین دوره آن با قوت تمام برگزار شد و بیش از دوازده هزار و 500 دانش آموز دختر و پسر در 354 مدرسه در سطح استان به صورت تئوری و عملی با مبانی امداد و کمک های اولیه آشنا شده و سرفصل آموزشی مصوب را فراگرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در پایان مجددا با تاکید بر موضوع پیشگیری و پیش بینی حوادث و سوانح و نقش آن در افزایش تاب آوری جوامع ، خواستار پیگیری مجدانه سازمان ها در عملیاتی کردن مصوبات جلسات کارگروه شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه