English

رئیس کل دادگستری لرستان:

از ظرفیت آثار باستانی و اشیاء تاریخی لرستان بهره نبرده ایم

رئیس کل دادگستری لرستان، گفت: بسیاری از کشورها از ابزار جدید برای جذب گردشگر استفاده می کنند اما در لرستان، علیرغم وجود آثار گرانبها، از این ظرفیت استفاده نمی شود.

از ظرفیت آثار باستانی و اشیاء تاریخی لرستان بهره نبرده ایم

به گزارش خبرگزاری موج لرستان، جعفر بدری رئیس کل دادگستری لرستان، گفت: متاسفانه از ظرفیت آثار باستانی و اشیاء تاریخی لرستان به درستی بهره برداری نمی شود.

رئیس کل دادگستری لرستان که از خانه آخوند ابو بازدید می کرد، افزود: بسیاری از کشورها به دلیل نداشتن پیشینه تاریخی، از ابزارهای نوین بهره برده و گردشگر خارجی جذب می کنند اما در لرستان، علیرغم وجود این همه آثار باستانی ارزشمند و اشیاء تاریخی گرانبها، متاسفانه بهره برداری لازم صورت نمی گیرد که باید در این خصوص تجدیدنظر کرد و بهره برد.

وی، تصریح کرد: در کوچه پس کوچه های لرستان، بناهای تاریخی فراوانی وجود دارد که متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفته و می گیرند. لذا لازم است تا نسبت به بازسازی و مرمت آنها اقدام شود و زمینه حضور گردشگر داخلی و خارجی را در آنها فراهم کنیم چراکه در جذب گردشگر، جذب سرمایه و توسعه استان نقشی اثرگذار دارند.

حوزه گردشگری می تواند در توسعه لرستان تاثیرگذار باشد

رئیس کل دادگستری لرستان، ادامه داد: توسعه لرستان یک لازمه است، حوزه گردشگری لرستان نیز بهترین بخش برای ایجاد توسعه در استان به شمار می آید، پس می توان با تقویت این حوزه، به درآمدزایی و تولید ثروت برای استان رسید.

بدری، افزود: اشیاء تاریخی کشف شده در لرستان حکایت از تمدن چند هزار ساله این استان دارد، خب باید موزه ها را افزایش داد و از تعدد این اماکن به کسب درآمد برای توسعه استان رسید.

رئیس کل دادگستری لرستان، گفت: امیدوارم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در خصوص دست به کار شود و اقدامات مثبتی به انجام برساند چرا که حوزه گردشگری می تواند در توسعه لرستان نقش بسزایی ایفا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی