English

با حضور پیشکسوتان دف نوازی سنندج؛

نشست هم اندیشی نهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت برگزار شد

نخستین نشست هم اندیشی نهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت با حضور جمعی از پیشکسوتان عرصه دف نوازی و مداحی سنندج برگزار شد .

نشست هم اندیشی نهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، امین مرادی در این نشست دو ساعته که ظهر امروز در محل سالن اندیشه پردیس سینمایی بهمن سنندج با حضور جمعی از پیشکسوتان مداحی و دف نوازی برگزار شد با توجه به برگزاری نهمین جشنواره دف نوای رحمت ، برگزاری شایسته و در خور شأن و جایگاه هنر دف کردستان را از اولویت های حوزه هنری عنوان کرد .

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان با اشاره به تاریخچه برگزاری این جشنواره گفت: خوشبختانه امروز با تداوم جشنواره و برنامه ریزی های صورت گرفته در دوره های گذشته جشنواره دف نوای رحمت به یک جشنواره درجه 1 در سطح بین المللی تبدیل و به عنوان یکی از 5 جشنواره مورد حمایت حوزه هنری مرکز توانسته است هنر وفرهنگ آیینی منطقه کردستان را در سطح جهان معرفی و مطرح نماید .

مدیر نهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت افزود : هرساله سطخ کمی و کیفی جشنواره نسبت به دوره قبل ارتقاء یافته و این میسر نمی گردید مگر با همکاری و همفکری صاحب نظران علی الخصوص هنرمندان دف نواز و مولودی خوان استان که هر ساله ما را همراهی نموده اند .

وی افزود : این جشنواره توانسته است در کنار معرفی کردستان به عنوان پایتخت دف جهان در خصوص توجه به اقتصاد هنر نیز گام بردارد و هرساله در ایام برگزاری این جشنواره ، با توجه به حضور دف نوازان سراسر کشور و علاقه مندان هنر دف نوازی ضمن افزایش توریسم فرهنگی اقتصاد دف سازان استان نیز رونق بسیار خوبی را پیدا می نماید .

مرادی تصریح نمود : در این دوره ضمن توجه به کیفیت بخش مسابقه در بخش جنبی نیز اتفاقات بسیار خوبی را پیش بینی شده است ،  از جمله اجرای گروه های موسیقی از هند ، پاکستان ، عراق و گروه های موسیقی محلی و مقامی نواحی مختلف ایران که در دو شب به اجرای برنامه می پردازند .

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان توجه به حفظ اصالت دف در کنار تقویت دوستی ها را بسیار مهم دانست و گفت : تجلیل از هنرمندان برجسته موسیقی استان و پیشکسوتان عرصه دف و مولودی خوانی را از برنامه هایی است که هر ساله به انجام رسیده است و در این دوره نیز این موضوع تداوم خواهد یافت .

وی گفت : در بخش داوری مقدماتی ترکیبی از جوانان و پیشکسوتان عرصه دف و مداحی مد نظر است و ان شاء ا... پس از جمع بندی  صورت گرفته براساس رزومه های افراد شاهد معرفی چهره هایی جوان و توانمند در بخش انتخاب آثار که شاید سخت ترین و حساس ترین بخش نیز است ، خواهیم بود .

مرادی گفت : در این دوره آقای مهدی احمدی به عنوان دبیر هنری و آقای کژوان ضیاء الدینی به عنوان مسئول کمیته علمی در کنار دیگر همکاران دراستان و مجموعه متخصص از همکاران مؤسسه سپهر جشنواره ها و رویدادهای هنر (سپهر سوره هنر) به عنوان متولی برگزاری جشنواره های هنری و فرهنگی حوزه هنری فعالیت خود را آغاز نموده است و تاکنون شاهد استقبال بسیار خوبی از این جشنواره بود ه ایم .

وی بر ضرورت همکاری استان علی الخصوص دف نوازان استان در این رویداد مهم فرهنگی وهنری تأکید نمود وگفت : نقد سازنده و پیشنهادات هنرمندان در خصوص برگزاری این جشنواره بین المللی سبب ارتقای سطح جشنواره می گردد و امیدواریم شاهد برگزاری شایسته این جشنواره در استان باشیم .

در ادامه پس از توضیحات مهدی احمدی  دبیر هنری جشنواره در خصوص رویکردهای این دوره از جشنواره خلیفه ماشاء ا... صفوتی ، وریا عارفی ، وریا فشیری، امیر ملکی، آرام کیخسروی ، مختار زندسلیمی ، شادی غلامی ، مسعود مرادی، شهرام منصوری ضمن اعلام آمادگی برای کمک در برگزاری این رویداد بین المللی  مواردی را مطرح و مقرر شد در این جشنواره این نکات مورد توجه قرار گیرد .

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، نهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت 22 تا 24 مرداد در سنندج برگزار می شود .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه