English

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان خبر داد:

برگزاری همایش ملی نکوداشت شهید مظلوم کردستان در سنندج

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در یک نشست خبری با خبرگزاری های استان کردستان از برگزاری همایش ملی نکوداشت حاج ماموستا محمد شیخ الاسلام در آبان ماه 98 در سنندج خبر داد .

برگزاری همایش ملی نکوداشت شهید مظلوم کردستان در سنندج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، امین مرادی ظهر امروز در نشست خبری ضمن اعلام این موضوع گفت :  در راستای عمل به منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، الگوسازی برای نسل جوان با معرفی شخصیت های برتر دینی، علمی، فرهنگی و انقلابی جهان اسلام نخستین همایش نکوداشت شهید حاج ماموستا محمد شیخ الاسلام نماینده مردم شریف کردستان در مجلس خبرگان رهبری را برگزار می کند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان با اشاره به دیدار اخیر دست اندرکاران کنگره 5400 شهید استان کردستان با مقام معظم رهبری (مدظله العالی )گفت : معظم له در این دیدار با تمجید از شخصیت ماموستا شیخ الاسلام فرمودند : "مسئله‌ی شهدای عزیز کردستان از چند جهت حائز اهمّیّت است و با بقیّه‌ِی مراکز کشور، یعنی با اغلب مراکز دیگر کشور، تفاوت دارد: یک نقطه‌ی بسیار مهم این است که میدان کار مبارزین کردستان چه آنهایی که در عرصه‌ی دفاع مقدّس و جنگ و عمل نظامی فعّالیّت کردند، مثل پیشمرگان کُرد و سرداران و مانند اینها، چه آنهایی که در عرصه‌ِی فرهنگی کار کردند مثل شهید شیخ‌الاسلام و امثال ایشان یک میدان هموار و آسوده و راحتی مثل بقیّه‌ی شهرستان‌ها نبود، ضدّانقلاب در خود شهرهایشان، در خود مراکزشان حضور داشت. مثلاً فرض بفرمائید مرحوم شیخ‌الاسلام من یادم نمی‌رود آن سخنرانی بسیار قوی و پُرمغز و پُرمطلبی که ایشان در مسجد جامع سنندج وقتی ما آنجا رفتیم، در حضور چند هزار نفر ایراد کرد. خب همان وقتی که ایشان این سخنرانی را ایراد می‌کرد، قطعاً می‌دانست که کسانی هستند در خود سنندج یا بیرون سنندج یا شاید در خود آن مجلس که با این بیانات و ابراز این بیانات مخالفند، امّا در عین حال این شجاعت را، این قدرت روحی را نشان داد و آن سخنرانی قوی را در آنجا ایراد کرد" .

مرادی گفت : همانگونه که رهبر انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی که به مناسبت شهادت این شهید والا مقام صادر فرمودند این شهید والا مقام را  شهید مظلوم کردستان خطاب فرمودند و امروز با گذشت 10 سال از سالگرد شهادت این عالم ربانی همچنان شاهدیم که بزرگی و جایگاه رفیع این دانشمند بزرگ جهان اسلام آنگونه که باید و شاید برای مردم تشریح نشده است .

وی ضمن تشریح اهداف این همایش گفت : بررسی روش، سیره و نقش شهید حاج ماموستا شیخ الاسلام در ترویج اندیشه های تقریبی،   تلاش برای تحکیم پایه های وحدت و همدلی در کشور ،  معرفی جایگاه و شخصیت شهید حاج ماموستا محمد شیخ السلام در جهان اسلام،   بررسی ظرفیت های فرهنگی و دینی منطقه در راستای نیل به هدف متعالی تمدن سازی انقلاب اسلامی و    الگوسازی  مناسب مفاخر کردستان در بین نسل جوان از مهمترین اهدافی است که مورد توجه قرار گرفته است .

 مرادی با دعوت از اصحاب رسانه در جهت توجه جدی به این همایش گفت : برنامه های مختلفی در ذیل این همایش برنامه ریزی گردیده است که می توان به برگزاری   همایش علمی و پژوهشی بررسی آثار، دیدگاه ها، شخصیت و زندگی شهید حاج ماموستا شیخ الاسلام،   تولید فیلم مستند شیخ الاسلام کردستان،  تهیه و انتشار کتاب زندگی نامه شیهد حاج ماموستا شیخ الاسلام،    تهیه و تدوین کتاب شرحی بر سخنرانی های شهید حاج ماموستا شیخ الاسلام، تولید محتوا بر اساس روش ها و شیوه های جدید و نوین ارتباطی،   برگزاری شب خاطره شیخ الاسلام کردستان با حضور چهره های برجسته ملی و بین المللی در روز 26 شهریور همزمان با سالروز شهادت ایشان و   نامگذاری یکی از معابر اصلی شهر سنندج به ویژه خیابان منتهی به مسجد سید قطب به نام شهید حاج ماموستا شیخ الاسلام از جمله این برنامه ها می باشد .

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در خصوص محورهای بخش مقالات نیز گفت :

1-    ماموستا شیخ الاسلام و تقریب مذاهب اسلامی

2-    ماموستا شیخ الاسلام و سرگذشت علمی و دینی

3-     ماموستا شیخ الاسلام و خدمات فرهنگی و اجتماعی

4-    ماموستا شیخ الاسلام و وحدت ملی و انسجام اسلامی

5-     ماموستا شیخ الاسلام و  رهبر معظم انقلاب اسلامی

6-    ماموستا شیخ الاسلام و حکومت اسلامی

7-    ماموستا شیخ الاسلام و نسل جوان

هفت محوری است که پژوهشگران می توانند چکیده مقالات  خود را تا 15 شهریور ماه 98 به آدرس سنندج ، خیابان شهید تعریف ، پایین تر از بیمارستان شهید قاضی ، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ، دبیرخانه همایش ارسال نمایند .

وی افزود : آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه اول آبان ماه 98 بوده و همایش نهایی در 20 آبان همزمان به هفته وحدت در سالن نور اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان برگزار می گردد .

وی افزود : این همایش در ادامه برگزاری کنگره 5400 شهید استان کردستان برگزار  و در سطح عالی مدیریت استان از جمله استاندار کردستان ، سپاه بیت المقدس کردستان ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، صدا وسیما ، بنیاد شهید و ... مورد حمایت قرار گرفته و زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان کردستان به عنوان رئیس همایش و رئیس  شورای سیاستگذاری فعالیت خود را آغاز نموده است .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه