English

نرخ تورم استان کرمانشاه ۱۹ پله کاهش یافت

با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته توسط استاندار کرمانشاه و مجموعه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در راستای انجام اقدامات مؤثر در بهبود جایگاه نرخ تورم استان کرمانشاه در کشور و بر اساس مرکز آمار ایران، نرخ تورم استان 19 پله کاهش‌یافته است.

نرخ تورم استان کرمانشاه 19 پله کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، استان کرمانشاه به لحاظ تورم در تیرماه سال 1397 رتبه یک کشوری را دارا بود که با اقدامات مؤثر انجام‌شده از سوی استاندار کرمانشاه و مجموعه مدیران دستگاه‌های اجرایی، رتبه تورم کرمانشاه از رتبه یکم با 19 پله کاهش به رتبه بیستم کشوری رسیده است و این آمار نشان می‌دهد که استان کرمانشاه جزء 10 استان ارزان کشور است.

بر اساس نتایج طرح آمارگیری از قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها که توسط مرکز آمار ایران اعلام‌شده است؛ نرخ تورم تیرماه سال 1398 استان با 39/5 درصد در رتبه 20 استان‌های کشور قرارگرفته که به لحاظ رتبه نسبت به خردادماه سال جاری سه پله و نسبت به تیرماه سال قبل 19 پله کاهش‌یافته است.

شایان‌ذکر است که نرخ بیکاری استان هم با تلاش‌های صورت گرفته توسط مدیریت ارشد استان در فصل بهار امسال به میزان 14/7 درصد رسیده که 4/7 درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل کاهش‌یافته است و همچنین شاخص مشارکت اقتصادی 0/2 درصد و نسبت اشتغال 2/3 درصد در استان افزایش‌یافته است.

بر اساس مرکز آمار ایران، استان کرمانشاه رتبه اول استان‌های کشور ازنظر بیشترین افزایش در نسبت اشتغال و سومین استان کشور ازنظر میزان بیشترین کاهش نرخ بیکاری است که مجموعه اعداد فوق بیانگر حرکت به سمت وضعیت بسیار مناسب‌تر تورم در استان نسبت به گذشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه