English

رییس شورای هماهنگی بانک های استان یزد؛

۱۷ بانک عضو شورای هماهنگی بانک های یزد هستند

رییس شورای هماهنگی بانک های استان یزد گفت: 17 بانک عضو شورای هماهنگی بانک های استان یزد هستند.

17 بانک عضو شورای هماهنگی بانک های یزد هستند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد رضائی رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد در نشست شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت اقتصاد در استان یزد با بیان اینکه 17 بانک عضو شورای هماهنگی بانک‌های استان هستند، اظهار داشت: مانده منابع جذب شده توسط بانک‌های استان یزد، تا پایان خرداد امسال 213 هزار میلیارد و مانده تسهیلات اعطایی، 150 هزار میلیارد است.

وی تصریح کرد: در همین راستا، 13 هزار و 500 میلیارد مطالبات داریم که اگر این جمع را به جمع مصارف اضافه کنیم، 164 هزار میلیارد می‌شود و جمعا بانک‌ها 83 درصد از منابع خود را در قالب تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد ادامه داد: بانک‌ها به لحاظ اینکه بحث چابک‌سازی را دارند و در مسیر بانکداری اینترنتی حرکت می‌نمایند، علاوه بر پرداخت تسهیلات، خدمات مالی دیگری هم ارائه می‌کنند و همین موارد میزان تعهدات بانک‌ها را افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه چالش‌های ارزی همیشه در مباحث اقتصادی و بانک‌ها بوده تصریح کرد: پیشنهاد شورای هماهنگی این بود که ما یک کریدور ارتباطی با بانک مرکزی داشته باشیم تا بتوانیم حداقل برای استان یزد همیشه یک میز مذاکره‌ای با این نهاد داشته باشیم.

رضایی با بیان اینکه اختیارات اعتباری موضوع دیگری است که ما باید به آن بپردازیم عنوان کرد: تسهیلات اعتباری که سال گذشته به یک فعال اقتصادی معادل یک میلیارد تومان می‌دادیم، الان حداقل به مبلغ 4 میلیارد تومان باید باشد و ما باید در این حوزه یک اختیار اعتباری داشته باشیم.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد افزود: اگر بخواهیم فعالان اقتصادی را در استان نگاه داریم و از آنها حمایت داشته باشیم، با طرح‌های کلان و بزرگ در استاان مواجه می‌شویم که این موارد نیازمند حمایت ویژه هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه