English

مراکز آموزش فنی کشتی‌سازی و پترو صنعت گامرون در بندرعباس راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان گفت: برای ارتقای مهارت شاغلین و استفاده از مهارت صنایع استان، امسال دو مرکز جدید مجتمع کشتی‌سازی و مجتمع پتروصنعت گامرون راه‌اندازی می‌شود.

مراکز آموزش فنی کشتی‌سازی و پترو صنعت گامرون در بندرعباس راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سیده اسما کریمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان، در نشست خبری با اصحاب رسانه، هدف اصلی این سازمان را توانمند‌سازی جامعه دانست و افزود: مهارت یک موضوع کلیدی در سطح کشور است.

وی با ابراز تاسف از فقر مهارتی موجود در کشور، گفت: در شرایط کنونی نیازمند یک گفتمان ملی در این خصوص هستیم.

کریمی بازار کار آینده را، بازار مهارت دانست و اضافه کرد: تغییر در مشاغل زیاد است و مهارت‌ها نیز به تبع آن تغییر می‌کنند. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان با شعار هر هرمزگانی یک مهارت، از اصحاب رسانه خواست تا در اطلاع‌‌رسانی نهضت مهارت‌افزایی، او را یاری کنند. 

وی در ادامه تعداد مراکز فعال در استان را برشمرد و گفت: هم اکنون 68 مرکز کارگاهی، 157 آموزشگاه آزاد، 3 جوار کارگاهی، 10 مرکز در پادگان‌ها و 7 مرکز در زندان‌های سطح استان مشغول به کار هستند و همچنین در 10 دهستان و 9 روستا، ما مرکز فعال داریم.

کریمی با بیان این‌که در ابتدای امسال بالغ بر 12 هزار نفر در حال آموزش در مراکز فنی و حرفه‌ای  هستند، یاد‌آور شد: در سال 97 بالغ بر 35 هزار نفر در مراکز مختلف فنی و حرفه‌ای در سطح استان مهارت کسب کردند که 16 هزار نفر در مراکز دولتی و 18 هزار نفر در آموزشگاه‌های آزاد ثبت‌نام کرده بودند.

وی اذعان داشت: فنی و حرفه‌ای استان در 6 هزار بخش فعالیت دارد که از این میزان  12 درصد را بخش کشاورزی، 12 درصد بخش خدمات، 7 درصد بخش هنر و 68 درصد بخش صنعت، تشکیل می‌دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان با ذکر این نکته که دانش‌آموختگان باید قبل از دریافت مدرک تایید صلاحیت شوند، گفت: در سال 97 تعداد 40 هزار نفر در آزمون‌های تایید صلاحیت این سازمان شرکت کرده بودند، که از این تعداد، 25 هزار نفر موفق به دریافت گواهی‌نامه فنی و حرفه‌ای استان شدند.

کریمی در این نشست به طرح‌های در حال اجرای این سازمان در استان اشاره کرد و بیان داشت: فنی و حرفه‌ای توانسته است با طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار، تعداد یک هزار و 191 کار‌آموز جذب کند که از این تعداد بالغ بر 255 نفر از آنان جذب بازار کار استان شدند.

اسما کریمی در ادامه از طرح‌های آموزش سربازان وظیفه، زنان سرپرست خانوار در اقامتگاه‌های حاشیه شهر، معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد، طرح ایران مهارت در همکاری با آموزش و پرورش ، طرح‌های همکاری با مراکز صنعتی و طرح‌های متناسب با تسهیلات روستایی، نام برد.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان گفت:  برای ارتقای مهارت شاغلین و استفاده از مهارت صنایع استان، امسال دو مرکز جدید مجتمع کشتی‌سازی و مجتمع پتروصنعت گامرون راه‌اندازی می‌شود.

وی همچین به همکاری این سازمان با دانشگاه‌ها و مراکز عالی سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: ما توانستیم برای مهارت‌آموزی به دانشجویان با دانشگاه سما بندرعباس، پیام نور بندرعباس و پیام نور و آزاد قشم همکاری کنیم و هچنین همکاری با دانشگاه آزاد بندرعباس را در برنامه داریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان در طی این نشست، از تشکیل شورای مهارت در ذیل کار‌گروه اشتغال، به ریاست استاندار هرمزگان و به منظور سفارش‌‌محور کردن آموزش در راستای اشتغال خبر داد و اضافه کرد: افرادی که دارای ایده نو برای کار‌آفرینی هستند، می‌توانند با مراجعه به این مراکز طرح و ایده خود را به اشتراک بگذارند و از مشاوره‌ها و حمایت‌های این سازمان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: آماری که توسط مراکز مشاوره و رهیگیری اشتغال این سازمان ارائه شده، حاکی از آن است که، بالغ بر 42 درصد مهارت‌آموزان در سال 97 جذب بازار کارشده‌اند که این آمار برای چهار مال اول امسال 50 درصد بوده است.

کریمی از ورود آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به مناطق محروم ، خبر داد و گفت: در شهرستان بشاگرد با استفاده  از ظرفیت‌‌های خیرین اصفهان در سال گذشته 898 نفر کار‌آموز در قالب 40 دوره‌ها، توسط آموزشگاه‌های آزاد مهارت‌ کسب کردند که از این تعداد 258 نفر در مشاغلی مثل؛ کابینت‌سازی، جوشکاری، قالی بافی و... جذب بازار کار شدند.  

در پایان این نشست مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان از کسب مقام اول کشوری در رشته مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، توسط پارسا یوسفی و اعزام این مهارت‌آموز به روسیه برای شرکت در  مسابقات جهانی و همچنین کسب مدال برنز در رشته طراحی فضای سبز و سه لوح افتخار در رشته جوشکاری، قنادی و الکترونیک خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه