English

امام جمعه شهرضا:

اقامه نماز جمعه مظهر همدلی و وحدت مردم است

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه احیای نماز جمعه یکی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است ، گفت: اقامه نماز جمعه مظهر همدلی، وحدت و یکرنگی مردم با یکدیگر است.

اقامه نماز جمعه مظهر همدلی و وحدت مردم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت السلام سید نعمت الله صالح در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرضا گفت: مسئولیت نماز جمعه وامامت جمعه مسئولیت بزرگی بوده و  به خصوص در زمینه فرهنگ امام جمعه وظیفه سنگینی برعهده دارد.

وی تصریح کرد:بعد از انقلاب اسلامی برخی از اصول اساسی و ارزشی ما مانند نماز جمعه احیا شد.

حجت السلام صالح افزود:جایگاه ویژه  و مورد تاکید نماز جمعه را می توان در احادیث و روایات مشاهده کرد و وجود سوره ای به نام جمعه در قرآن کریم اهمیت این موضوع را بیشتر نشان می دهد.

امام جمعه شهرضا گفت: خداوند ملاک علم و دانش و فهم وبصیرت را نماز جمعه می داند.

حجت الاسلام صالح تصریح کرد: در زمان حضور امام معصوم نماز جمعه از نمازهای واجب است اما در زمان غیبت امام معصوم نماز جمعه می تواند جایگزین نماز نماز ظهر شود.

وی افزود: احیا شدن نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف فرهنگی،اجتماعی و سیاسی بسیار تاثیر گذار در حفظ انقلاب بود و هدف از احیای نماز جمعه صرفا اقامه نماز نبوده بلکه آنچه در نماز جمعه مهم است همدلی و یکپارچگی است.

امام جمعه گفت: یکی از مکان های مقدس در دوران 8ساله جنگ،  نماز جمعه بود که در اوج فشار روحی  و روانی مردم محل همدلی و تقویت روحیه جهادی مردم می شد.

حجت الاسلام صالح بابیان اینکه نماز جمعه تنها سنگر مقابله با تهاجمات دشمن بود، تصریح کرد: نماز جمعه جنبه عبادی و سیاسی داردبه فرموده رهبر( مدظله) نماز جمعه قرارگاه فرهنگی است.

شورای  اداری شهرضا

وی افزود: امام جمعه در نماز جمعه با خطبه های خود در مقابل تهاجمات دشمن ایستادگی می کند

امام جمعه بابیان اینکه نماز جمعه ذکر خداست ،گفت: جامعه با یاد خدا آرامش می یابد و مصداق آن نماز جمعه است.

حجت الاسلام صالح با اشاره به هفته گرامیداشت چهلمین سال اقامه نماز جمعه تصریح کرد:از 26 مرداد1358 تاکنون 2170 نماز جمعه و نماز اعیاد در مکان هایی مانند 22 توپخانه ، مسجد صدیقه طاهره و امامزاده شاهرضاو سپاه پاسداران برگزار شده است.

وی افزود: در دستورالعمل شورای سیاست گذاری ائمه شده و 28 پیشنهاد برای برگزاری با شکوه این هفته ارائه شده که از آن 5 برنامه برای اجرا در شهرستان انتخاب شد.

امام جمعه شهرضا گفت: فضاسازی محیط در مورد آثار نماز جمعه ،فراخوان عکس،مقاله ، مسابقه کتابخوانی، دیدار با خانواده شهدا و سرود دانش آموزی و تجلیل از ائمه جمعه سابق از برنامه هایی است که در نظر گرفته شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه