English

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اردبیل:

حجاب و عفاف تکلیف شرعی و عرفی در کشور ایران اسلامی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: حجاب و عفاف هم تکلیف شرعی و الهی و هم تکلیف عرفی، عقلی و قانونی در کشور ما است و همه موظف به رعایت آن هستیم.

حجاب و عفاف تکلیف شرعی و عرفی در کشور ایران اسلامی است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حجت‌الاسلام سیدعلی فاطمی‌نیا ظهر امروز در مراسم گرامیداشت دهه کرامت و هفته حجاب و عفاف در هلال احمر اردبیل اظهار داشت: اگر می‌خواهیم بانویی عفاف و حجاب را رعایت کند، اول باید اعتقادات خانواده و جامعه را اصلاح کنیم چرا که اعتقاد صحیح و راسخ زیربنای عفاف و حجاب است.

وی با اشاره به اینکه هیچ وقت انسان تن به تحمیل و زور نمی‌دهد، افزود: با تحمیل، انسان محجبه نمی‌شود و با زور هم به چیزی عمل نمی‌کند، هر چند ممکن است در ظاهر تن به حجاب بدهد اما او اعتقاد قلبی به آن نخواهد داشت و تنها در ظاهر و در اماکن خاص حجاب را رعایت می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیان کرد: حجاب و عفاف هم تکلیف شرعی و الهی و هم تکلیف عرفی ، عقلی و قانونی در کشور ما است و همه موظف به رعایت آن هستیم.

فاطمی با بیان اینکه قرآن کتاب انسان‌ساز و بشرساز است و اگر تربیت صحیح دینی نباشد، انسان در زندگی به مشکل بر می‌خورد، گفت: قرآن کریم ثمره ازدواج را آرامش و سکونت بیان کرده است و اگر زن و شوهر در موقع مشکلات کمی صبر و بردباری کنند، خداوند به زندگی آنها ورود کرده و در زندگی آنها رحمت و مودت جاری و ساری می‌کند.

فاطمی‌نیا با بیان اینکه دشمنان اسلام می‌خواهند قداست مادر را در کشورهای اسلامی از بین ببرند، تصریح کرد: آنها به دنبال تحمیل جنگ نیستند بلکه به دنبال از هم پاشیدن زندگی مسلمانان با تقدس‌زدایی از مادر و خانواده هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز در این مراسم با بیان اینکه نیمی از اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اردبیل زنان هستند، گفت: زنان عضو جمعیت هلال احمر و نیز کارمندان شاغل در این نهاد همیشه پا به پای مردان در کمک به همنوعان تلاش می‌کنند.

رامین معبودی با اشاره به اینکه زنان در راه اهداف مترقی جمعیت هلال احمر فعالیت‌های مثمر ثمری دارند، ابراز امیدواری  کرد: زنان شاغل در جمعیت هلال احمر و داوطلبان به عنوان نیروهای فعال بیش از پیش تاثیرگذار باشند.

وی بیان کرد: زنان شاغل و داوطلبان عضو جمعیت هلال احمر استان اردبیل عفاف و حجاب را سیره فاطمی و فریضه الهی می‌دانند چرا که عفاف و حجاب تجلی فطرت انسان و تاج بندگی زنان است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل تصریح کرد: زنان شاغل در جمعیت هلال احمر استان اردبیل در تمامی رده های مدیریت و بدنه کارشناسی این نهاد مردمی حضور داشته و نقش آفرین هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه