English

حجت‌الاسلام منتظری:

برخورد قاطع با مفاسد ریشه بسیاری از مشکلات را می‌خشکاند

دادستان کل کشور گفت: ما بر این باوریم اگر برخورد قاطع و مقتدرانه‌ای با مفاسد اقتصادی و اداری انجام دهیم ریشه بسیاری از مشکلات خشکانده خواهد شد.

برخورد قاطع با مفاسد ریشه بسیاری از مشکلات را می‌خشکاند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری ،  دادستان کل کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران در اردبیل، گفت: هر چند ما در قیمت‌گذاری و فروش کشت و صنعت هیچ دخالتی نداریم اما به دادستان اردبیل تاکید کردیم تا در این موضوع ورود کرده تا با نظارت کامل جلوی خسارت احتمالی گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: کشت و صنعت مغان به لحاظ اهمیت و ارزش بالایی که دارد برای ما نیز مهم تلقی می‌شود به طوری که دادستان اردبیل در این پرونده وارد شده تا با نظارتی که انجام می‌شود جلوی تضییع حق و حقوق عامه و عموم مردم و همچنین دولت گرفته شود.

*حجاب و عفاف شکل سیاسی به خود نگرفته است

دادستان کل کشور بیان کرد: از نظر ما حجاب به عنوان یک امر شرعی و قانونی در نظام اسلامی دارای جایگاه خاص و ویژه است و آنهایی که می‌خواهند از فضا سوءاستفاده کرده و به برخی بدحجابی‌ها دامن بزنند برخورد جدی خواهند کرد.

منتظری به برخورد جدی دستگاه قضائی و نیروی انتظامی با متخلفان در خطوط قرمز نظام الهی، ارزشی و احکام دینی به ویژه در بخش حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: با آنهایی که این حق الهی را زیرپا می‌گذارند باید به عنوان جرم مشهود دستگاه انتظامی برخورد کند و بیشتر تلاش ما بر این است تا این موضوع جنبه سیاسی پیدا نکرده و برخی خارج‌نشینان به بدحجابی‌ها و بی‌حجابی‌ها دامن نزنند.

وی افزود: قوه قضائیه با مفاسد اقتصادی با دلایل و مستنداتی که جمع‌آوری می‌کند به شدت برخورد می‌کند چرا که ما بر این باوریم اگر برخورد قاطع و مقتدرانه‌ای با مفاسد اقتصادی و اداری انجام دهیم ریشه بسیاری از مشکلات خشکانده خواهد شد.

دادستان کل کشور ادامه داد: دستگاه قضائی به هیچ وجه از قاطعیت در این موضوع کوتاه نخواهد آمد چرا که زیبنده نظام اسلامی و دستگاه اجرایی نیست که نوعی زد و بند و تخلف در آن رخ دهند و دیگران نیز در مقابل آن ساکت باشند.

منتظری عزم جزم دستگاه قضائی را در کنار سایر نهادها در برخورد جدی با مفاسد قضائی و اداری یادآور شد و تصریح کرد: ما با هرگونه خسارت در هر سطح و مقطعی برخورد جدی می‌کنیم و با هیچ کس در این زمینه مماشاتی نخواهیم کرد.

وی در مورد فضای مجازی و برخی جرایم رخ داده در این حوزه اظهار کرد: متأسفانه به لحاظ گستردگی فضای مجازی در سال‌های اخیر شاهد رشد فزاینده جرایم فضای مجازی هستیم که منشأ آنها عدم نظارت در این حوزه و تشدید برخی جرایم نظیر کلاهبرداری‌های و مسائل اخلاقی است.

دادستان کل کشور ادامه داد: در کنار قوه قضائیه دستگاه‌های مختلف نیز باید در این زمینه به وظایف خود به شایستگی عمل کنند تا مردم در کنار استفاده درست و منطقی از این فضا که واقعیت زندگی امروز است بتوانند از آسیب‌های آن در امان بمانند.

منتظری خاطرنشان کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم تا کاهش جرایم رایانه‌ای اتفاق افتاده و با فراهم کردم بحث‌های کنترلی و مدیریتی بتوانیم زمینه استفاده درست از این فضا و پیشگیری از هر گونه رخداد فساد و جرایم را در این بستر بگیریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه