English

راه اندازی بخش جدید دیالیز مجتمع پیامبر اعظم (ص)

راه اندازی بخش جدید دیالیز مجتمع پیامبر اعظم (ص) در حال بهره برداری است.

راه اندازی بخش جدید دیالیز مجتمع پیامبر اعظم (ص)

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، راضیه حنطوش زاده در بازدید از مرکز دیالیز قدیم بیمارستان شهید محمدی و عیادت از بیماران بستری در این بخش گفت: با توجه به آمار بالای بیماران دیالیزی مرکز قدیمی دیالیز بیمارستان شهید محمدی بندرعباس دیگر گنجایش پشتیبانی و حمایت این تعداد بیمار را ندارد و الان در واقع با چهار شیفت کاری مشغول به خدمت است.

حنطوش زاده افزود: امیدواریم با راه اندازی بخش جدید دیالیز مجتمع پیامبر اعظم (ص) که در حال حاضر آماده بهره برداری است و حمایتی که وزارت بهداشت از این مجموعه خواهد داشت، بتوانیم مشکلات سیستم، خصوصا بیماران دیالیزی را مرتفع کنیم.

کارشناس مسئول تالاسمی و هموفیلی وزارت بهداشت ابراز کرد: اصرار داریم که روی دیالیز صفاقی بیشتر کار شود؛ این روش به واسطه هزینه‌های کمتر، امکان انجام آن در منزل و راحتی بیشتر بیماران، بهتر از سایر روش‌های دیالیز است؛ همچنین با مشارکت در برنامه های پیشگیرانه مثل برنامه فشار خون و دیابت بتوانیم از اضافه شدن بیماران در جامعه کم کنیم.

وی اظهار کرد: از اهداف دیگر سفر به هرمزگان بازدید از بخش های مختلف مرکز بماریهای خاص شامل تالاسمی هموفیلی ام اس و دیالیز و همچنی شرکت در سمینار آموزشی ویژه بیماران تالاسمی و انجمن های فعال در این زمینه بود.  

نماینده اداره بیماریهای خاص وزارت بهداشت عنوان کرد: در این سمینار مباحث مربوط به پیشگیری و درمان، استراتژی‌ها و برنامه‌های وزارت بهداشت در خصوص بیماران تالاسمی در جمع انجمن ها، بیماران و خانواده های آنان مطرح شد.

دکتر حنطوش زاده تصریح کرد: در ادامه سفر به هرمزگان نشستی با همکاران کانون هموفیلی استان برگزار شد که در این نشست مشکلات بیمارن این حوزه مطرح شد.

کارشناس مسئول تالاسمی و هموفیلی وزارت بهداشت بیان کرد: شایع ترین علتی که باعث ناتوانی بیماران هموفیلی می شود خونریزی های مفصلی در این بیماران است؛ دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ظرفیت انجام مراقبت ها و درمان های مفصلی را در بیماران هموفیلی دارد.

وی با اشاره به حضور ارتوپد، هماتولوژیست و بخش فیزیوتراپی در مرکز بیماریهای خاص ابوریحان این ظرفیت در استان وجود دارد که بیماران جهت درمان مشکلات مفصلی به تهران مراجعه نکنند که این موضوع هم قرار شد، طی جلسه ای با معاونت درمان دانشگاه بررسی و مد نظر قرار گیرد. خوشبختانه از لحاظ دسترسی به دارو در بیماران تالاسمی و هموفیلی هیچ مشکلی در استان وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه