English

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت یزد؛

۸۰۰ نوع کالا در استان یزد تولید می شود

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت یزد گفت: در حال حاضر ۸۰۰ نوع کالا در استان یزد تولید و از این تعداد ۴۲۰ قلم آن به ۹۳ کشور صادر می‌شود.

۸۰۰ نوع کالا در استان یزد تولید می شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدرضا علمداریزدی رییس سازمان صنعت،‌معدن و تجارت یزد در همایش تجلیل از صنعتگران برتر استان یزد که با حضور معاون وزیر صمت و استاندار یزد برگزار شد، با بیان این‌که یزد چهارمین استان صنعتی کشور است، اظهار کرد: ۱.۱دهم درصد صنعت کشور در یزد قرار دارد و این در حالیست که ۴.۴ دهم درصد سرمایه گذاری صنعتی و تولیدات صنعتی کشور مربوط به این منطقه است.

وی افزود: در حال حاضر ۸۰۰ نوع کالا در استان یزد تولید و از این تعداد ۴۲۰ قلم آن به ۹۳ کشور صادر می‌شود.

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت یزد این استان را قطب نساجی کشور معرفی کرد و گفت: زنجیره کامل فولاد کشور در یزد قرار دارد و این استان رتبه سوم تولید محصولات فولادی را به خود اختصاص داده است.

علمدار یزدی تصریح کرد: هم اینک یک هزار طرح نیمه تمام صنعتی با پنج هزار میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان یزد وجود دارد که با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال ۳۲ هزار نفر فراهم می شود.

این مسئول در پایان با بیان این‌که یزد استان معدنی است و اغلب خوراک صنایع فولادی کشور از این منطقه تامین می‌شود بیان کرد: یزد، دومین معدن سرب و روی منطقه خاورمیانه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه