English

معاون عمرانی استاندار اصفهان:

تکمیل پروژه راه دسترسی هونجان به گرموک ضروری است

معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: پروژه راه دسترسی هونجان به گرموک یکی از مهمترین پروژه های موردنیاز جامعه عشایری است که این پروژه سال گذشته شروع شده و پیشرفت مطلوبی نداشته است.

تکمیل پروژه راه دسترسی هونجان به گرموک ضروری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت الله غلامی در شورای عشایر شهرستان شهرضا که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در منطقه عشایری جرکان برگزار شد ، گفت: پروژه راه دسترسی هونجان به گرموک یکی از مهمترین پروژه های موردنیاز جامعه عشایری است که این پروژه سال گذشته شروع شده و پیشرفت مطلوبی نداشته است.

وی تصریح کرد: برای این پروژه یک برنامه سه ساله در سه مقطع زمانی سال گذشته، امسال و سال آینده داریم که امیداست بتوان این مسیر را ظرف سه سال به اتمام برسانیم.

 غلامی بابیان اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه 15 درصد بوده افزود: با توجه به اینکه این راه دسترسی در زمان کوچ عشایر نقش موثری دارد، این میزان پیشرفت فیزیکی مطلوب نیست.

وی در خصوص اعتبارات پروژه راه دسترسی هونجان به گرموک افزود: متاسفانه اعتبارات عمرانی سال 98 دیر ابلاغ شد، در کمیته برنامه ریزی شهرستان با توجه به  اعتباری که برای شهرستان در نظر گرفته شده به صورت ویژه برای پروژه های عشایر سهمی  در نظر گرفته شود.

معاون عمرانی استاندار گفت: در اولین فرصت کارگروه امور زیربنایی عشایر را در استان با حضور استاندار و همه مسئولان ستادی تشکیل داده و خواسته های عشایر  توسط نمایندگان عشایر در آن جلسه مطرح می شود و برای آن برنامه ریزی و تقسیم کار صورت می گیرد.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان گفت: عشایر ایل قشقایی و بختیاری یک سوم جمعیت عشایری کشورهستند و این دو ایل بزرگترین ایل های کشور هستند.

مختار اسفندیاری با اشاره به خدمات ارائه شده به عشایر در زمان بعد از انقلاب افزود: از برنامه دوم، سوم، چهارم و پنجم امکانات زندگی عشایر بهتر شده است.

وی گفت: در برنامه پنجم توسعه مشخص شده درآمد هر خانواده عشایری یک میلیون تومان است و تلاش داریم در برنامه ششم درآمد هر خانوار این قشر به 2میلیون تومان برسد.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان تصریح کرد:زندگی عشایر نمونه بارز اقتصاد مقاومتی به طوریکه عشایر 30 درصد گوشت قرمز استان را تامین کرده و در سایر زمینه های تولید مانند  لبنیات، صنایع دستی وعسل در کشور پیشتاز هستند.

به گزارش موج، هر خانوار عشایری پروتئین موردنیاز 20خانوار دیگر را تامین می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه