English

همزمان با دهه کرامت؛

۴۰۰ مددجوی اردبیلی رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۴۰۰ دانش آموز دختر تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل همزمان با دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) رسیدن به سن تکلیف‌ را جشن گرفتند.

۴۰۰ مددجوی اردبیلی رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حامد رضایی با اشاره به اینکه جشن تکلیف ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر تحت حمایت در مهدیه اردبیل برگزار شد، گفت: همزمان با دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) مددجویان تحت حمایت در مراسم جشن تکلیف شرکت کردند تا بیش از پیش با مفاهیم قرآنی و فرامین دین اسلام آشنا شوند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد استان اردبیل در کنار خدمات حمایتی و توانمندسازی خانوار تحت حمایت، فعالیت‌های گسترده‌ای را برای ارتقای سطح فکری و فرهنگی مددجویان به کار می‌گیرد، افزود: برگزاری جشن تکلیف که با هدف آشنایی با مسائل فرهنگی و فرائض دینی و مذهبی صورت می‌گیرد یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد محسوب می‌شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه جشن تکلیف دانش آموزان تحت حمایت با مشارکت موسسه خیریه حضرت رقیه(س) تهران و بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل برگزار شده است، بیان کرد: در این جشن به دختران تحت حمایت چادر نماز، سجاده، بسته‌های آموزشی و کتاب‌های مذهبی هدیه داده شده است.

رضایی با بیان اینکه اساتید مجرب حوزه علمیه نیز برنامه‌های متنوعی را برای دانش‌آموزان تحت حمایت در مراسم جشن تکلیف به اجرا گذاشتند، گفت: مسئولیت پذیری دانش‌آموزان تحت حمایت که به سن تکلیف رسیده‌اند از مهم‌ترین مباحث در برگزاری جشن تکیف است تا از این پس به دستورات الهی عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ نفر از دختران نخبه و موفق تحت حمایت در زمینه‌های قرآنی، تحصیل، اختراع و کارآفرینی در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) مورد تجلیل قرار گرفتند، بیان کرد: شناسایی دانش‌آموزان موفق و کارآفرین را در دستور کار قرار داده‌ایم تا با شکوفایی استعدادهای آنها، بتوانیم مسیر توانمندسازی و خودکفایی خانوار تحت حمایت را هموارتر کنیم.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی متعددی در زمینه‌های سبک زندگی اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر برای خانوار تحت حمایت در طول سال برگزار می‌شود، اعلام کرد: برگزاری چنین کارگاه‌هایی ارتقای سطح فکری، فرهنگی، عقیدتی، دینی و علمی مددجویان تحت حمایت را به همراه دارد.

رضایی با اشاره به اینکه با همکاری خیران، بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل و موسسه خیریه حضرت رقیه(س) تهران نیز ۴۰ سری جهزیه کامل برای نوعروسان تحت حمایت تهیه شد تا در دهه کرامت زندگی مشترک خود را آغاز کنند، اعلام کرد: حدود ۳۰۰ میلیون تومان برای تأمین جهیزیهنوعروسان هزینه پرداخت شد تا بتوانند راهی خانه بخت شوند.

وی با بیان اینکه موسسه خیریه حضرت رقیه(س) در بحث اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی نیز همیار این نهاد خواهد بود، گفت: برگزاری اردوهای زیارتی از جمله راهکارهای کمیته امداد استان اردبیل برای ارتقای سطح فکری و فرهنگی مددجویان و همچنین افزایش روحیه نشاط و شادابی آنها است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه