English

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان:

پروژه تقاطع بزرگ نصف جهان بخشی از حلقه حفاظتی شهر اصفهان است

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: پروژه تقاطع بزرگ نصف جهان یکی از تقاطع های بزرگ حلقه حفاظتی شهر اصفهان است.

پروژه تقاطع بزرگ نصف جهان بخشی از حلقه حفاظتی شهر اصفهان است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، ایرج مظفر در حاشیه بازدید شهردار اصفهان به همراه تنی چند از معاونین از بخش های مختلف پروژه رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان با بیان اینکه پروژه تقاطع بزرگ نصف جهان یکی از تقاطع های بزرگ حلقه حفاظتی شهر اصفهان است، اظهار کرد: حلقه حفاظتی در حدود 78 کیلومتر است که 45 کیلومتر آن در محدوده شهر اصفهان بوده و مابقی در پنج شهر اطراف اصفهان قرار می گیرد. در خصوص این پروژه مصوبات در سال 89 نهایی شده و به تمام شهرستان ها و شهرهای درگیر ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: این پروژه به دلیل وجود برخی مسائل و مشکلات، به صورت جدی آغاز نشده بود اما از حدود دو سال پیش و آغاز فعالیت مدیریت جدید شهرداری، یکی از پروژه هایی که به صورت جدی مورد پیگیری قرار گرفت، اجرای پروژه تقاطع بزرگ نصف جهان بود. در این دو سال با تامین اعتبار صورت گرفته و تلاش هایی که انجام شد اجرای این بخش از حلقه حفاظتی در شمال شرق و شرق اصفهان در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

مظفر ادامه داد: اتصال حلقه حفاظتی به بلوار معلم باید از طریق شهر دولت آباد و شهرستان خورزوق انجام می شد که به دلیل مسائل این بخش، این قسمت از پروژه انجام نشد و شهرداری اصفهان تصمیم گرفت اتصال موقتی از طریق بلوار فرزانگان به رینگ در منطقه 14 برقرار کند و با ساخت 6 کیلومتر مسیر موقت و 8.5 کیلومتر از رینگ، قسمت شرقی شهر اصفهان را تحت تاثیر حلقه حفاظتی انجام دهد.

اصفهان- شهرداری

وی اضافه کرد: با توجه به معضلات ترافیکی شمال شرق و شرق اصفهان و با توجه به اینکه این منطقه تنها جایی است که کامیون های سنگین اجازه دارند از محدوده شهری عبور کنند و با تصادفات و آلایندگی های بسیاری همراه است، اجرای این مسیر از نظر کارایی می تواند در سال های آینده از 40 تا 50 درصد کارایی رینگ حفاظتی بهره مند شود.

مظفر با بیان اینکه با این فلسفه پروژه ادامه بلوار فرزانگان آغاز شد، افزود: هم اکنون این پروژه حدود 65 درصد، تقاطع شهید اردستانی 36 درصد و تقاطع نصف جهان حدود 9.5 درصد پیشرفت حقیقی دارد.

وی بیان داشت: تقاطع نصف جهان دارای 5 پل در چهار سطح است که تقاطع بسیار بزرگی است و به عنوان یکی از ورودی های شرق اصفهان یک نماد معماری زیبا نیز برای آن طراحی می شود.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه قرار است سال 99 این پروژه به بهره برداری برسد،  گفت: علاوه بر این به موازات این پروژه مسیر حلقه حفاظتی حدفاصل کارخانه قند تا بزرگراه شهید اردستانی به طول 5.5 کیلومتر در دستور کار آزاد سازی قرار گرفته است که عملیات اجرایی آن یا در اواخر امسال یا اوایل سال 99 آغاز می شود.

گفتنی است؛ پروژه مجموعه پل های نصف جهان شامل پنج پل با 17 هزار متر مربع سطح پل سازی شامل بخش های مختلف است. برآورد ریالی پروژه 98 میلیارد تومان است. سطح آزادسازی برای احداث این مجموعه پل ها، 150 هزار متر مربع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه