English

محمد راستاد خبر داد:

تقویت تعامل تجاری ساحل نشینان غرب هرمزگان با قطر

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور امروز از بندر شیو در ۳۵ کیلومتری شهر پارسیان بازدید کرد.

تقویت تعامل تجاری ساحل نشینان غرب هرمزگان با قطر

به گزارش موج هرمزگان، محمد راستاد گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در بندر شیو و با توجه به نزدیکی آن به کشور‌های حاشیه‌نشین خلیج‌فارس از جمله قطر، این بندر می‌تواند به عنوان کانون فعال صادراتی و پایانه‌های موادمعدنی در غرب هرمزگان تبدیل شود.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های بندری و حمل‌و‌نقل دریایی علاوه بر اشتغال‌زایی، توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه، تاثیر قابل توجهی در بهبود معیشت و زندگی ساحل نشینان خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز ضمن ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای فعال سازی بندرشیو طی یکسال اخیر اظهار داشت: بندر شیو با ساختاری تجاری، پذیرای ۱۲۰ فروند شناور لنج باری است که اجرای ۴۰۰ متر شاخه اصلی موج شکن آن در سال 78  آغاز شد.

اله مراد عفیفی پور افزود: در سال ۹۰ طرح تکمیل ساخت این بندر به همت سازمان بنادر و دریانوردی در قالب بنادر کوچک چندمنظوره و موج شکن‌های مردمی در دستور کار قرار گرفت و عملیات ساخت آن در سال ۹۴ با رسیدن مساحت حوضچه این بندر به11 و نیم هکتار به پایان رسید که هم اکنون در فهرست بنادر تحت مالکیت سازمان بنادر قرار دارد.

بندر شیو از بنادر قدیمی هرمزگان است که تا پیش از سال ۹۷ در زمینه تجارت کالا‌های ملوانی فعالیت داشته است و در سال گذشته با تامین زیرساخت‌های لازم در زمینه صادرات غیرنفتی و فعال شدن رویه گمرکی صادرات در آن، حیاتی دوباره در زمینه تجارت رسمی یافته است.

بندر شیو با فاصله ۳۵ کیلومتری از شهر پارسیان و ۱۸۵ کیلومتری از بندر لنگه تا کشور قطر ۱۱۸ مایل دریایی فاصله دارد.

از برترین ظرفیت‌های شهرستان پارسیان، نزدیکی به کشور قطر است که دارای کمترین مسیر دریایی در هرمزگان به بندر الرویس قطر به شمار می‌رود و می‌تواند مورد توجه تجار و بازرگانان در زمینه صادرات کالا قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی