English

بهاره آروین:

طرح شفاف سازی، رواج نظارت همگانی است

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به اینکه شفافیت ضروری‌ترین گام در راستای اعتمادسازی در جامعه است، از رواج نظارت همگانی به عنوان طرح شفاف سازی یاد کرد.

طرح شفاف سازی، رواج نظارت همگانی است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، بهاره آروین، عضو شورای شهر تهران و  رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در هفتمین نشست شهراندیشی مرکز مطالعات و پژوهش شورای اسلامی شهر همدان، ضمن اشاره به شفاف سازی و نظارت همگانی، بیان کرد: افشاگری در جامعه نباید در قالب شفاف سازی رواج یابد چرا که نه تنها موجب بی اعتمادی در میان مردم می‌شود بلکه بهترین خدمات نیز در جلب رضایت آنها مؤثر نخواهد بود بنابراین بر اساس تجارب جهانی نظارت متمرکز بازتاب خوبی نخواهد داشت و یکی از اهداف طرح شفاف سازی، رواج نظارت همگانی است.

 

شفافیت و نظارت همگانی

شفافیت ضروری‌ترین گام در راستای اعتمادسازی در جامعه است چرا که مسأله اصلی جامعه امروزی بی اعتمادی مردم به جامعه بوده و برطرف کردن آن یکی از اهداف بنیادی‌ طرح شفاف سازی است.

آروین با بیان شفافیت و نظارت همگانی و اینکه طرح شفاف سازی موجب ورود متخصصان و دانشگاهیان به نظارت همگانی می‌شود، تصریح کرد: شفافیت، لحظه‌ای اتفاق نمی‌افتد و بهترین راه حل موفقیت آن آغاز از حوزه مالی شهرداری و ادارات بوده و در این راستا سامانه مالی باید کاملا جامع راه اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: کارآمدترین راه مبارزه با فسادهای مالی، نظارت همگانی است به‌طوریکه مردم ناظر و شاهد تمام فعالیت‌های اداری شهرداری به ویژه در حوزه مالی باشند بنابراین اگر نظارت همگانی با مشارکت مردم موجب کشف فساد و تبانی در ادارات دولتی شود می‌توان گفت که شفاف سازی معنای حقیقی خود را یافته است.

آروین با اشاره به شفافیت و نظارت همگانی اضافه کرد: طرح شفافیت بر خلاف تمام موانع می‌تواند موفق باشد چرا که شهرداری تهران با 65 هزار کارمند رسمی و 18 هزار میلیارد بودجه در راه اندازی این طرح بسیار موفق بوده و در جایگاه نمایندگی می‌تواند این طرح را فراگیر کند.

 

 طرح تمام شیشه‌ای شهرداری

وی با اشاره به اینکه طرح تمام شیشه‌ای شهرداری در انتخابات شهرداری 96 انتخاب شده است، اظهار کرد: شهرداری تهران با وجود گستردگی فراوان و تمام موانع در راستای راه اندازی طرح شفاف سازی گام نخست را در میان کلانشهرها برداشته و در حال حاضر بسیار موفق است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به  شفافیت و نظارت همگانی یادآور شد: مطالبات عمومی در طرح شفاف سازی می‌تواند به راحتی توسط مردم انجام شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه