English

صدور ۵۴۸ هزار هکتار کاداستر در سه ماه اول امسال

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی هرمزگان گفت: در سه ماهه اول امسال 548710هکتار کاداستر صادر شده است.

صدور 548 هزار هکتار کاداستر در سه ماه اول امسال

به گزارش خبر گزاری موج، محمد درویش خواه  معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی هرمزگان افزود: سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با عنایت مقام معظم رهبری موفق به صدور 785455 هکتار کاداستر  شدیم.

وی گفت : سال گذشته دو میلیون هکتار از 6میلیون هکتار از اراضی استان هرمزگان دارای سند تک برگ کاداستر شده که طی سال اینده یک میلیون و 500هزار هکتار آن از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی می باشد، دردستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: طرح ملی کاداستر یکی از طرح های محوری است که با همکاری ادارات ثبت اسناد در حال اجرا است که با اجرای این طرح گامی مهم در تثبت و حاکمیت دولت بر اراضی ملی و پیشگیری از موقع زمین خواری به شمار می رود.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی هرمزگان افزود: هدف از اجرای این طرح را تضمین و تثبیت قطعی مالکیت دولتی، تقویت مدیریت و نظارت دولت بر املاک ملی و دولتی، شناسایی و برخورد با متجاوزان و جلوگیری از زمین خواری، توسعه مدیریت علمی و فنی در پایش منابع طبیعی، پیشگیری از رانت اطلاعاتی و اجرای زیرساخت آمایش سرزمین برای تضمین سرمایه گذاری شناسایی و برخورد با متجاوزین در اراضی ملی و دولتی برشمرد.

درویش خواه گفت: با توجه به این که با اجرای این طرح مشخصه‌های اراضی همچون اندازه، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی و یا حقوقی به نقشه بزرگ مقیاس اضافه می شود و در بانک کاداستر سازمان ثبت بارگذاری شده که از همین رو اشخاص حقوقی و حقیقی نمی‌توانند سند مالکیت معارضی را دریافت کنند که این اقدام دفاع از انفال و حقوق دولت را در پی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه