English

مصرف برق در کردستان به مرز هشدار رسیده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: مصرف برق مشترکان این استان بیشتر از سقف تعیین شده و در اوج بار به ۴۴۷ مگاوات رسیده است.

مصرف برق در کردستان به مرز هشدار رسیده  است

هیوا لهونیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این هفته پیک مصرف برق روزانه استان به ۴۱۶ مگاوات و در شب نیز به ۴۴۷ مگاوات رسید در صورتیکه سقف تعیین شده برای مصرف استان ۴۱۰ مگاوات است این موضوع نگران کننده است.

لهونیان با تاکیید بر صرفه جویی در مصرف برق اظهار داشت:  مردم باید نسبت به مصرف بهینه برق توجه جدی داشته باشند و مشترکان در راستای مدیریت صحیح و مصرف بهینه در ساعات اوج بار با این شرکت همکاری و شهروندان  لامپ اتاق های غیرنشیمن را در طول شب خاموش کنند.

وی ادامه داد:  برای جلوگیری از خاموشی احتمالی برق، مشترکان باید احساس مسئولیت کرده و از مصرف بی رویه و غیرضروری برق در روز به ویژه ساعات اوج بار (۱۶ تا ۱۲ و ۲۴ تا ۲۰) و در صورت وجود نور طبیعی از روشن کردن لامپ در طول روز خودداری کنند.

لهونیان از مشترکان خواست استفاده از لوازم برقی پرمصرف از جمله لباسشویی، اتو و جارو برقی را به ساعات غیر اوج مصرف موکول کنند و گفت: قرار دادن کولر آبی روی دور کُند و درجه کولر گازی روی ۲۵ تا ۲۶ می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش مصرف برق داشته باشد.: 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان استفاده از ژنراتور و مولدهای برق در ساعات اوج مصرف برق توسط ادارات را ضروری اعلام کرد و اظهار داشت: صنایع و بخش کشاورزی نیز نسبت به همکاری با این شرکت و کاهش بار همت داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه