English

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور:

تسهیلات طرح های حوزه گردشگری افزایش می یابد

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور گفت: امسال کلیه طرح های گردشگری در سراسر کشور بخاطر تورم داخلی اعتبارات اختصاصی اقزایش می یابد.

تسهیلات طرح های حوزه گردشگری افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سعید شیرکوند شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از طرح‌های گردشگری در حال ساخت سنندج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صنعت توریسم وگردشگری از جمله منابع مهم درآمدی برای کشور می باشد و دولت نیز مصمم است تا بر روی این حوزه سرمایه گذاری بیشتری انجام دهد.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور گفت: برخی طرح‌های گردشگری که مطالعات و برآوردهای اولیه آنها در سال‌های 95 و 96  انجام شده به علت تورم داخلی در سال 97 و امسال دچار کمبود اعتبار و تکمیل آنها با مشکل مواجه شده است.

وی اضافه کرد: به همین خاطر اقداماتی اندیشیده شده تا تسهیلاتی که از طریق نظام بانکی و صندوق توسعه ملی در اختیار این پروژه‌ها قرار می‌گیرد 25 تا 30 درصد افزایش پیدا کند، بنابراین مقامات استانی و صاحبان پروژه‌ها باید پیگیر جذب این افزایش منابع باشند.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: امسال با توجه به شرایط کشور و شعار رونق تولید، ستاد اقتصاد مقاومتی فعال‌تر و با برنامه ریزی بهتری در راستای تحقق توسعه و رونق اقتصادی کشور گام بر می‌دارد.

شیرکوند شکل گیری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را برای از بین بردن موانع موجود اعلام کرد و گفت: اگر در نظام اجرایی استان‌ها مانعی برای طرح‌های گردشگری یا دیگر حوزه‌ها وجود داشته باشد مورد بررسی قرار می‌گیرد و با استفاده از ظرفیت‌های استانی یا حوزه اقتصاد مقاومتی موانع برداشته می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام هزینه‌های مورد نیاز برای دریافت مجوزها و تعرفه‌های بخش گردشگری حذف شده است، اظهار داشت: دولت به شهرداری‌ها و بسیاری دستگاه‌های مرتبط به زیرساخت‌های مربوط به حوزه گردشگری را مکلف به ارائه خدمات بدون دریافت هزینه کرده است.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور، کردستان را یکی از استان‌های گردشگر پذیر از لحاظ شرایط اقلیمی و فرهنگی توصیف کرد و افزود: با وجود کمبود منابع مالی، براساس محاسبات انجام شده در سال 96 ، استان کردستان در حوزه گردشگری تسهیلات بیشتری نسبت به دیگر استان‌ها دریافت کرد.

شیرکوند بر نگاه حمایتی دولت به استان‌های کمتر برخوردار تاکید کرد و گفت: سعی داریم با رویکردی مثبت در راستای رفع موانع موجود توسعه و رونق اقتصادی این استان‌ها گام برداریم.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده تسهیلات طرح های حوزه گردشگری که به علت تورم داخلی کشور با مشکل کمبود اعتبار مواجه شدند، 25  تا 30 درصد افزایش می یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه