English

مدیر تعاون روستایی مازندران خبر داد:

تامین ۴۵۰۰ تن انواع بذر توسط شبکه تعاون روستایی مازندران

مدیر تعاون روستایی مازندران از تامین 4 هزار و 500 تن انواع بذور سویا، گندم، جو و شالی توسط شبکه تعاون روستایی این استان در سال زراعی ۹۷-۹۸ خبر داد.

تامین 4500 تن انواع بذر توسط شبکه تعاون روستایی مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، محمدرضا کریمی در بازدید از سایت بوجاری بذور اصلاح شده اتحادیه تعاون روستایی استان در شهرستان قائم شهر، گفت: این سایت در تامین بذور اصلاح شده از جمله، گندم، جو، سویا و شالی برای کشاورزان استان در حال فعالیت است و در سال زراعی ۹۷-۹۸ با تامین 4 هزار و 500 تن بذور سویا، گندم، جو و شالی خدمات قابل توجهی را به کشاورزان استان ارائه کرد و هم اکنون مجهز به دستگاه جدید و پیشرفته "گراویتی" شده است.

وی ادامه داد: شبکه تعاون روستایی مازندران به منظور انجام رسالت حمایت از تولیدات بخش کشاورزی استان در سال زراعی ۹۷-۹۸ مبادرت به تهیه و توزیع بذور اصلاح شده کشاورزی کرد که تهیه و آماده سازی 450 تن بذر انواع برنج شامل ارقام طارم محلی، طارم هاشمی، ندا و شیرودی از جمله این اقدامات است.

کریمی افزود: این مرکز با مدیریت اتحادیه تعاون روستایی استان و با نظارت مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان (واحد ثبت و گواهی بذر و نهال استان) در حال حاضر اقدام به خرید و ذخیره سازی یک هزار تن بذر انواع ارقام گندم شامل مروارید، احسان، تیرگان، N۹۱/۹ کرده که پس از سورت، بوجاری، ضدعفونی و لیبل گذاری، بذور آماده شده توسط شرکت های تعاونی روستایی بین کشاورزان استان توزیع خواهد شد.

کارشناس سایت بوجاری بذور اصلاح شده اتحادیه تعاون روستایی استان مازندران نیز با بیان اینکه دستگاه جدید و پیشرفته "گراویتی" به روز بوده که بر اساس استانداردهای جهانی و اروپا است، گفت: دستگاه گراویتی یا بوجاری وزنی طوری طراحی شده که می تواند بذرهای ناسالم، ریز و چروکیده را که بدلیل هم اندازه بودن در سیتم غربالی جداسازی نشده اند با دقت بالا براساس چگالی آنها تفکیک و با استفاده از وزن محصولات بذری غلات و شکل سطحی و مقاومتی که محصول در برابر هوا از خود نشان می دهد کار جداسازی و الک کردن را انجام دهد و باعث خلوص و قوه نامیه بالا شود.

 علی پهنابی با اشاره به اصول کار این دستگاه، افزود: بدلیل حساسیت بالا این دستگاه، هر محصول از تنظیم خاص خود بهره مند خواهد بود و بذور تهیه شده از طریق این دستگاه دارای قوه نامیه بسیار بالا خواهند بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه