English

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان:

۳۷,۸ درصد مددجویان کمیته امداد اصفهان سالمند هستند

۱۰۴ مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: هزار و ۴۴۰ خانوار نیازمند اصفهانی در حال حاضر تحت حمایت کمیته امداد هستند که ۳۷,۸ درصد از آن‌ها را سالمندان ۶۰ سال و بالاتر تشکیل می‌دهند.

۳۷,۸ درصد مددجویان کمیته امداد اصفهان سالمند هستند

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا متین پور با اشاره به اینکه ۳۷,۸ درصد از جامعه تحت حمایت کمیته امداد در استان اصفهان ۶۰ سال و بیشتر سن دارند، گفت: این مددجویان جمعیتی نزدیک به ۷۷ هزار و ۱۰۰ نفر را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۱۰۴ هزار و ۴۴۰ خانوار مستمری‌بگیر این نهاد هستند، گفت: این تعداد خانوار جمعیتی برابر با ۲۰۳ هزار و ۹۰۸ نفر را تشکیل می‌دهند که در زمینه‌های معیشت، درمان، تحصیل، مسکن، امور فرهنگی و معنوی تحت حمایت قرار دارند.

وی بابیان اینکه علاوه بر خانوارهای مستمری‌بگیر، ۳۵۰۰ خانوار نیز بدون دریافت مستمری تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: این خانوارها بر اساس نیازهای موردی از یک یا چند خدمت کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

متین پور با اشاره به اینکه ۳۷,۸ درصد از جامعه تحت حمایت کمیته امداد در استان اصفهان ۶۰ سال و بیشتر سن دارند، گفت: این مددجویان جمعیتی نزدیک به ۷۷ هزار و ۱۰۰ نفر را تشکیل می‌دهند و وضعیت آن‌ها به نحوی است که جای هیچ‌گونه کاهش در خدمات حمایتی عرضه‌شده به آن‌ها وجود ندارد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان شمار سالمندان تحت حمایت این نهاد را به‌عنوان میزانی برای سنجش وضعیت کلی سایر اقشار جامعه اعلام کرد و گفت: در هر جامعه‌ای درصدی از افراد به علت دلایل جبری و غیرارادی مانند کهولت سن، معلولیت، فوت والدین، ازکارافتادگی و بیماری ازنظر اقتصادی آسیب‌پذیر می‌شوند که در این میان غلبه نیازمندی به‌واسطه کهولت سن نشانگر طبیعی بودن وضعیت آن جامعه است.

متین پور بابیان اینکه کمیته امداد اصفهان باوجود شمار زیاد خانوارهای تحت حمایت که به علت کهولت و صغارت سن، بیماری و ازکارافتادگی توان انجام فعالیت اقتصادی ندارند، بازهم برنامه‌های توانمندسازی و خودکفایی اقتصادی را در اولویت قرار داده است، گفت: باوجود همه این محدودیت‌ها در سال گذشته با اجرای طرح‌های اشتغال زمینه ایجاد هفت هزار و ۶۱ شغل برای مددجویان و نیازمندان اصفهانی فراهم شد.

وی افزود: مجریان این طرح‌ها پس از رسیدن به سطح درآمد مطلوب و اطمینان از پایداری آن به‌تدریج از حمایت این نهاد خارج می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در انتها با اشاره به سهم بالای مشارکت‌های مردمی در فعالیت‌های توانمندسازی این نهاد، گفت: کمک به کمیته امداد نه‌فقط یک امر خیر با پاداش اخروی، بلکه نوعی سرمایه‌گذاری برای ساخت جامعه‌ای توانمند و متکی‌به‌خود در آینده‌ای نزدیک نیز هست و رسیدن به این مهم توجه هر چه بیشتر نیکوکاران گرامی اصفهان را می‌طلبد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی