English

مسئول دبیرخانه کنگره مشاهیر کُرد:

تجلیل از مفاخر کُرد زنده و کُردشناسان در سطح بین المللی در کنگره مشاهیر کرد

مسئول دبیرخانه کنگره مشاهیر کُرد در خصوص برگزاری کنگره مشاهیر کرد اظهار داشت: شهر سنندج به عنوان میزبان برگزاری این مراسم مهیای برگزاری این رویداد مهم فرهنگی است واز مفاخر کُرد زنده و کُردشناسان در سطح بین المللی تجلیل می شود.

تجلیل از مفاخر کُرد زنده و کُردشناسان در سطح بین المللی در کنگره مشاهیر کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، عدنان برزنجی در گفتگو با خبرنگاران رسانه های کردستان با اشاره به اینکه کنگره مشاهیر کُرد به منظور معرفی، شناخت بزرگان و مفاخر عرصه فرهنگ و هنر کُرد و تقدیر از سال ها خدمت و تلاش آنان در سراسر دنیا پیش بینی شد، اظهار داشت: معرفی ظرفیت های فرهنگی سنندج و تکریم و معرفی مفاخر کُرد رویداد بزرگ فرهنگی است و امیدواریم این دوره از کنگره به گونه ای برگزار شود که برندی برای دوره های آتی آن و الگوی برای دیگر استان های کشور باشد.

وی با اشاره به روند برگزاری این کنگره بیان کرد: تدابیر لازم برای هر چه بهتر برگزار شدن این رویداد فرهنگی اندیشیده شده و سنندج مهیای کنگره ای در حد مشاهیر کرد است.

مسئول دبیرخانه کنگره مشاهیر کُرد افزود: در کنگره مشاهیر کُرد از مفاخر کُرد زنده و کُردشناسان در سطح بین المللی تجلیل می شود که تا کنون این اتفاق در هیچ جای دنیا روی نداده است.

برزنجی گفت: تلاش شده است مشاهیر کُرد در همه بخش ها اعم از هنرمندان، ادیبان، شاعران، کارآفرینان، ورزشکاران، علما و تمام کسانی که در بخش های مختلف نام آور بوده اند معرفی شوند و در همین راستا نیز کمیته علمی کنگره در 6 بخش از اساتید دانشگاهی و متخصصان هر حوزه نکته نظرات خود را اعلام و به جمع بندی نهایی رسیده است.

مسئول دبیرخانه کنگره مشاهیر کُرد اضافه کرد: در راستای هرچه بهتر برگزار کردن این کنگره 6 کمیته شامل مالی، امنیتی و انتظامات، پشتیبانی، اطلاع رسانی و فضای مجازی، تبلیغات و فضاسازی و تشریفات و امور بین الملل تشکیل شده است.

برزنجی با اشاره به اینکه دانشگاه کردستان مسئولیت کمیته علمی این کنگره را بر عهده دارد، گفت: ذیل این کمیته هم کارگروه های هنر، زبان و ادبیات، علوم پایه و مهندسی، کشاورزی و علوم پزشکی و طب سنتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در برگزاری این کنگره تلاش شده است از تمام ظرفیت های فرهنگی و اقشار مختلف مردم در حوزه های مختلف بهره گرفته شود، افزود: فعالان فرهنگی و اصحاب فرهنگ و هنر استان در کنار مسئولان استانی به خوبی و در حد قابل توجه ما را در برگزاری کنگره مشاهیر کُرد یاری رساندند و قدردان این حمایت ها و تلاش ها هستیم.

برزنجی در پایان به ویژه برنامه های جنبی کنگره مشاهیر کرد اشاره کرد و یادآور شد: برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی اساتید خوشنویس ایران، نمایشگاه کتاب، نمایشگاه صنایع دستی، افتتاح پارک مشاهیر کُرد، برگزاری چندین شب شعر و کنسرت های موسیقی از جمله ویژه برنامه های این کنگره است.

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، کنگره مشاهیر کُرد در روزهای 11 و 12 تیر ماه جاری با تجلیل از مفاخر و مشاهیر کُرد در سالن آمفی تئاتر دانشگاه کُردستان برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه