English

مدیرکل دفتر مستندات سازمان انتقال خون ایران :

بیش از ۱۲ سال از اهدای خون در ایران بصورت ۱۰۰درصد داوطلبانه می گذرد

مدیرکل دفتر مستندات سازمان انتقال خون ایران اظهار داشت: بیش از 12 سال است که 100% خون های اهدایی در ایران توسط اهداکنندگان بدون چشمداشت و داوطلب تهیه می شود

بیش از 12 سال از اهدای خون در ایران بصورت 100درصد داوطلبانه می گذرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، آرزو موحدی در سفر به کردستان وبازدید از اداره کل انتقال خون استان گفت: خوشبختانه امروز در بحث خونگیری با فاصله معناداری با سایر کشورها پیشتاز هستیم.

 مدیرکل دفتر مستندات سازمان انتقال خون ایران در جریان این بازرسی، ارسال پلاسما به کشورهای اروپایی را نقطه عطفی در ارتقای کیفی محصولات و فرآیند های سازمان انتقال خون برشمرد و گفت: هدف سازمان انتقال خون ایران از اجرای برنامه جمع آوری پلاسما رسیدن به خودکفایی و مدیریت اقتصاد سلامت در تامین داروهای مشتق از پلاسمای سالم و با کیفیت ایرانی است.

وی با بیان اینکه سازمان انتقال خون ایران توسط وزارت بهداشت و شرکت های تولید داروی اروپایی بازرسی می شود، ادامه داد: این بازرسی های بین المللی نشان از توانایی و جایگاه رفیع این سازمان در منطقه دارد.

موحدی با بیان اینکه ایران در بسیاری از شاخص ها رتبه اول را در منطقه دارد، افزود: در منطقه مدیترانه ی شرقی متوسط نرخ اهدای خون به ازای هر هزار نفر جمعیت عدد  14.9 است و در این در حالی است که ایران با اختلاف به عدد 25 رسیده است که بسیار قابل توجه است.

وی به سلامت فرآورده های خون در ایران نیز اشاره کرد و یادآور شد: بیش از 12 سال است که 100% خون های اهدایی در ایران توسط اهداکنندگان بدون چشمداشت و داوطلب تهیه می شود در صورتی که این رقم در منطقه در حدود 50 درصد است و ایران با اختلاف پیشتاز دیگر کشورها در بحث سلامت خون است.

موحدی بر اهمیت ثبت مستندات و اجرای دستورالعمل های سازمان انتقال خون  نیز تاکید کرد و ادامه داد: هر فرآیندی در انتقال خون بر اساس یک دستورالعمل مکتوب است بنابراین آنچه در کردستان یا هر استان دیگر انجام می شود می بایست با آنچه در سراسر ایران به انجام می رسد یکسان باشد و کارکنان آموزش های یکسانی نیز دریافت کنند

در جریان این بازرسی دو روزه آزمایشگاه ها، کلینیک اهداکنندگان خون، گروه های آموزش و تضمین کیفیت، اداره کنترل کیفی، سردخانه های نگهداری محصولات، انبارهای نگهداری مواد و تجهیزات و آرشیو مستندات مورد بازرسی قرار گرفت.

مدیرکل دفتر مستندات سازمان انتقال خون ایران هدف نهایی این بازرسی را تصحیح و بهبود بخشی مستمر فرآیندها جهت آماده سازی انتقال خون کردستان برای ورود ممیزین شرکت تولید دارو اوکتافارما اتریش بیان کرد.

گفتنی است پیشتر کیفیت محصولات تولیدی انتقال خون کردستان توسط شرکت MIC، سازمان بین المللی صادر کننده گواهینامه و ارائه دهنده خدمات آموزشی  و Csl Plasma، یکی از معتبرترین شرکت های اروپایی تولید داروهای مشتق از پلاسما مورد ارزیابی و تایید قرار گرفته است.

 انتقال خون کردستان در آینده ای نزدیک میزبان ورود ممیزین وزارت بهداشت اتریش است و در صورت کسب تاییدیه از آنان برای دومین دوره پیاپی مجوز ارسال فرآورده های پلاسمایی به اروپا را کسب خواهد کرد .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه