English

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد:

تفاهم نامه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اقلیم کردستان به امضا رسید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به منظور جذب دانشجو و ایجاد بسترتبادلات علمی پژوهشی، تفاهم نامه همکاری در زمینه آموزشی دانشگاه توسعه انسانی اقلیم کردستان عراق منعقد شد.

تفاهم نامه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اقلیم کردستان به امضا رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، دکتر وحید یوسفی نژاد روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: جذب دانشجویان خارجی موجب ارز آوری به کشور می شود و در همین راستا این دانشجویان که در این دانشگاه تحصیل می کنند ملزم به پرداخت شهریه سالانه و به دلار هستند.

یوسفی نژاد با اشاره پتانسیل جذب توریست درمانی در استان ادامه داد: با توجه به هم مرز بودن و نزدیکی فرهنگی مردم استان کردستان با اقلیم کردستان ، ظرفیت پذیرش توریست درمانی در استان وجود دارد.

وی افزود: به همین منظور 11 عدد از تخت های بیمارستان کوثر به این امر اختصاص داده شده است و ما برای رفاه حال مردم استان 5 درصد از تخت ها را بجای 10 درصد به بیماران خارجی اختصاص داده ایم.

وی با بیان اینکه رعایت نکردن سبک زندگی سالم از عوامل موثر در فشار خون است اظهار داشت: مصرف بالای میوه و سیزیحات و استفاده نکردن از نمک به کاهش فشار خون کمک می کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: مصرف الکل یکی دیگر از علت های افزایش فشار خون است و کردستان سومین استان سومین مصرف کننده الکل در کشور است.

یوسفی نژاد با اشاره به وقوع قصور پزشکی در مراکز درمانی و پزشکی گفت: در کشورهای پیشرفته نیز حدود ۱۰ درصد عوارض و خطاهای پزشکی رخ می‌دهد لذا این انتظار که هیچ خطای پزشکی رخ ندهد معقولانه نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: براساس آمارهای موجود در هر ماه حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر و سالانه حدود ۷۰۰ نفر در بیمارستان توحید سنندج فوت می‌کنند که تنها در بین ۲۵ تا ۳۰ نفر از این تعداد احتمال قصور پزشکی وجود دارد.

وی در پایان افزود: برای جلب اعتماد عمومی و جلوگیری از بی اعتمادی در جامعه به کمک رسانه نیازمندیم و انتظار می‌رود خبرها با اطلاعات کامل و دقیق منتشر شود و انتقادات سازنده و منصفانه باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی