English

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

امسال ۳۵۴ نفر در مدارس استعداد های درخشان پذیرفته خواهند شد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: امسال بیش از 3000 نفر دانش آموز در آزمون های مدارس استعدادهای درخشان شرکت خواهند کرد.

امسال 354 نفر در مدارس استعداد های درخشان پذیرفته خواهند شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، مهدی نامدار صبح امروز یکشنبه در گفت و گو با رسانه های کردستان اظهار داشت: امسال از تعداد افراد شرکت کننده در آزمون مدارس استعداد های درخشان، 354 نفر مجوز ورود به به این مدارس را کسب خواهند کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش کردستان گفت: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی همزمان با سراسر کشور با حضور 10 هزار و چهار دانش آموز دختر و پسر در روزهای 30 و 31 خرداد در 57 حوزه امتحانی در استان برگزار شد.

وی افزود: 6 هزار و 514 نفر از این تعداد، دانش آموزان پایه نهم استان بودند که با شرکت در آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی با هم رقابت کردند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: از این تعداد دانش آموز شرکت کننده 276 نفر در مدارس استعدادهای درخشان و یک هزار و 548 نفر نیز در مدارس نمونه دولتی پذیرش می‌شوند.

وی یادآور شد: سه هزار و 490 نفر از داوطلبان نیز در آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان با هم به رقابت پرداختند که در نهایت 354 نفر در این مدارس پذیرش می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: برای سال تحصیلی 98 - 99 تعداد 2 هزار و 178 دانش آموز دختر و پسر استان در مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان (سمپاد) پذیرش می شوند.

نامدار اظهار داشت: نتایج اولیه آزمون دبیرستان‌های استعدادهای درخشان و مدارس نمونه دولتی نیمه مرداد 98 اعلام خواهد شد و شرکت کنندگان در این آزمون می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی http://www.azmoon.medu.ir مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه