English

استاندار لرستان:

کالاهای تولیدی لرستان قابلیت عرضه در بازارهای سوریه و عراق را دارند

استاندار لرستان در همایش توسعه همکاری‌های اقتصادی لرستان با کشورهای عراق و سوریه، گفت: 50 کالای تولیدی استان قابلیت عرضه در این بازارها را دارند.

کالاهای تولیدی لرستان قابلیت عرضه در بازارهای سوریه و عراق را دارند

به گزارش خبرگزاری موج لرستان، سید موسی خادمی در همایش توسعه همکاری‌های اقتصادی لرستان با کشورهای عراق و سوریه که در محل اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد، گفت: برخی کالاهای تولیدی لرستان قابلیت عرضه در بازار عراق و بازار سوریه را دارند.

استاندار لرستان، افزود: استراتژی‌های توسعه مبتنی بر توسعه واردات و صادرات است و هرکشوری با نگاه حمایت گرایانه هرچه نیاز دارد تولید می‌کند.

خادمی با بیان اینکه تولید لزوماً برای مصرف داخلی نیست و می‌تواند صادر هم شود اضافه کرد: وابستگی جدی به صادرات نفت در کشور حس می‌شود و این وابستگی به صادارت تک محصول هم تهدید محسوب می‌شود.

تراز تجاری ریسک پذیری داریم

استاندار لرستان افزود: در حال حاضر تراز تجاری ما با احتساب به صادرات نفت مثبت، اما ریسک پذیر است.

وی اضافه کرد: موضوع کاهش وابستگی به نفت مورد تاکید است و کاهش ارزش پول ملی اتفاقی دیگر است که در برخی نقاط برای رقابت سیاست‌های اقتصادی رخ می‌دهد.

سید موسی خادمی اظهار داشت: فرصت بسیار کوتاهی است و باید به بهره وری و اصلاح ساختارها فکر کرد، در غیر این صورت بازار به گذشته برمی گردد.

حضور در بازارهای سوریه و عراق فرصتی طلایی برای لرستان است

وی افزود: حضور بازار لرستان در کشورهای عراق و سوریه فرصت بزرگ و طلایی است. بزرگترین مشکل ما نهادسازی است و این موضوع دلیل اصلی توسعه است و باید تشکل‌های تولید و تشکیل شبکه‌های مشترک ملی و منطقه‌ای نهادسازی شوند، لذا در حد توان کمک خواهیم کرد و در این راستا تشکل‌ها باید سازمان دهی شوند.

استاندار لرستان با اشاره به شناسایی ظرفیت‌ها گفت: سازمان منطقه‌ای لرستان، همدان، کرمانشاه و ایلام تشکیل شده است که توسعه صادرات به کشورهای عراق و سوریه در آن مدنظر قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه