English

مدیرکل بهزیستی کردستان مطرح کرد:

کردستان در میان ۱۰ استان کم آسیب های کشور است

مدیرکل بهزیستی کردستان اظهار داشت: کردستان درمیان10 استان برتر کشور در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است ولیکن بایستی مداوم در این حوزه فعالیت داشت.

کردستان در میان 10 استان کم آسیب های کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان،  سیدصباح قریشی در کارگروه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان اظهار داشت: طی سال گذشته 394 نفر معتاد متجاهر به کمپ‌های بهزیستی استان کردستان مراجعه کردند که برای درمان این افراد 450 میلیون تومان هزینه شده است.

وی افزود:از مجموع پنج هزار و 313 نفر پذیرش شده در 17 مرکز اقامتی میان مدت استان کردستان طی سال گذشته، 80 نفر را زنان تشکیل داده بودند.

مدیرکل بهزیستی کردستان با بیان اینکه طی چهار سال اخیر چهار کمپ متخلف نیز پلمپ شده اند و فعالیت‌های نظارتی به صورت منسجم صورت می‌گیرد، ادامه داد: تلاش در زمینه پیشگیری از دیگر اقدامات این اداره کل است و در همین راستا در سال گذشته 123 دوره پیش آگاهی در مناطق مختلف استان برگزار شد که 193 هزار نفر در این دوره‌ها آموزش دیدند.

قریشی یادآور شد: همچنین در اقدامی دیگر در 50 مهد کودک دوره آموزشی در حوزه‌های آموزش‌های اولیه برگزار شد و حدود دو هزار کودک از این طرح بهره مند شدند.

وی همچنین از اعطای وام های 15 میلیون تومانی به 400 نفر از معتادان بهبود یافته طی چند سال اخیر خبر داد و بیان کرد: امیدواریم خیرین و مردم نوع دوست کردستان با حمایت از این افراد بهبود یافته از بازگشت این افراد به دام اعتیاد جلوگیری کنند.

مدیرکل بهزیستی کردستان از مراجعه 5 هزار و 313 نفر به کمپ‌های ترک اعتیاد در شهرستان‌های مختلف این استان در سال 97 خبر داد.

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: پیشگیری کار مداوم می‌خواهد و ربطی ندارد که کردستان در میان 10  استان کم آسیب کشور است یا نه، لذا باید در عرصه مبارزه با مواد مخدر مباحث پیشگیرانه به صورت ویژه مدنظر قرار گیرد و در این راه امیدواریم با جذب خیران در بخش‌های مختلف از جمله ایجاد کمپ‌های ترک اعتیاد بانوان بتوان آسیب‌های ناشی از این معضل اجتماعی را کاهش داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی