English

وزیر نیرو در اصفهان خبر داد:

توافق ایران و روسیه در زمینه تهیه اقلام دارویی بیماری‌ های نادر

وزیر نیرو گفت: در زمینه تهیه اقلام داروهای بیماری های نادر ایران در روسیه توافقات لازم بین دو کشور انجام شده است.

توافق ایران و روسیه در زمینه تهیه اقلام دارویی بیماری‌ های نادر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، رضا اردکانیان در اختتامیه پانزدهمین  اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اداری و تجاری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه بیان کرد: توافق برای همکاری‌های دارویی و بهداشتی بین دو کشور ایران و روسیه برای سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ در جهت تهیه اقلام داروهای بیماری های نادر انجام شده است.

وی افزود: 7 سند همکاری در چارچوب این اجلاس برنامه ریزی شده بود که با توجه به سطح بالای شرکت کنندگان در نهایت ۱۲ سند همکاری به امضا می‌رسد.

اردکانیان تصریح کرد: در زمینه های تعرفه های رقابتی حمل و نقل، توسعه حمل و نقل ریلی منطقه ای توافقات خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین جلسات چهار جانبه روسیه قزاقستان، ایران، تهیه نقشه راه برای اقدامات مشترک در خصوص پروژه‌های برقی سازی راه آهن تهران – تبریز - بافق و ساخت راه آهن چابهار - بیرجند و بررسی پروژه خط ریلی رشت آستارا انجام شد.

وزیر نیرو گفت: در زمینه عملیاتی شدن کریدور سبز گمرکی  وزاری نیروی ایران و انرژی روسیه در زمینه احداث ۴نیروگاه در استان هرمزگان توافق کردند.

اردکانیان بیان داشت: در زمینه انرژی نیز اجرای توافقات و قراردادهای مربوط به واحدهای دو و سه نیروگاه اتمی بوشهر مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: تفاهم نامه همکاری در زمینه‌های مختلف مرتبط با انرژی الکتریسیته در حوزه همکاری‌های حمل و نقلی، فراهم سازی شرایط برای آغاز عملیات اجرایی برقی کردن ترن گرمسار - اینچه برون از دیگر توافقاتی است که امروز انجام شده است.

وزیر نیرو گفت: در ارتباط با  احداث پروژه چهار نیروگاه حرارتی در هرمزگان با ظرفیت ۱۴۰۰ مگا وات بین وزارت نیروی ایران با وزارت انرژی روسیه مذاکراتی انجام گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه