English

قدرت اله ولدی مطرح کرد؛

ضرورت بهره گیری از روش های مدرن

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر بهره گیری از روش های مدرن در خشک و نگهداری انگور و کشمش ملایر را ضرورت دانست.

ضرورت بهره گیری از روش های مدرن

به گزارش خبرگزاری موج همدان، قدرت اله ولدی،  معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر  ضمن اشاره به مدرنیته کردن روش های خشک و نگهداری انگور و کشمش، در دیدار با اعضای انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشمش ملایر، تصریح کرد:  این نظام تولید و فرآورده های آن، افزون بر ایجاد اشتغال و درآمد در حوزه کشاورزی، می تواند به توسعه و ترویج گردشگری روستایی و افزایش خانه های بوم گردی منجر شود. 

ولدی نظام تولید انگور در شهرستان ملایر را برآمده از فرهنگ کهن و تاریخی این مرز و بوم دانست و افزود: با ثبت جهانی نظام تولید انگور ملایر، محصول تولیدی باغداران و واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی شهرستان، در کنار حُسن شهرت پیشین، صاحب یک برند معتبر جهانی نیز شدند. 

معاون استاندار همدان به سند راهبردی توسعه شهرستان ملایر در افق سه ساله 1400 اشاره کرد و افزود: یکی از ارکان اصلی این سند، توجه به بخش کشاورزی، خصوصا بخش باغبانی و تولید محصول انگور است.

فرماندار ملایر تأکید کرد: در این راستا در زمینه برای پالودن انگور و کشمش از آلودگی های ناشی از شرایط خشک کردن و شیوه نگهداری، تصمیمات و برنامه های خوبی اتخاذ شده که امیدواریم با همکاری باغداران و انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشمش، به انجام برسد. 

وی بر لزوم مدرنیته کردن روش های خشک کردن و نگهداری انگور تأکید کرد و نقش این امر را در افزایش محصولات تولیدی و صادرات موثر دانست و اظهارکرد: برکات و ثمرات ناشی از تولید محصول استاندارد و با کیفیت معطوف به تمامی اعضای جامعه باغداران، واحدهای فرآوری و صادرکنندگان ملایر است.

فرماندار ملایر در خصوص مباحث مطروحه از سوی اعضای این انجمن در حوزه های گوناگون مسائل و مشکلات انجام صادرات، استاندارد، محیط زیست و آب، رویکرد عمومی دولت و استاندار استان همدان را حمایت از تولید و واحدهای تولیدی دانست. 

وی حفظ تولید در این شرایط جنگ اقتصادی و نبرد با دشمن پیمان شکن را از مصادیق جهاد در این حوزه عنوان و خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت ارشد شهرستان و استان، در این جهاد و نبرد، خود را در کنار تولیدکنندگان و صادر کنندگان می داند و بر آن است تا با تمامی ظرفیت های قانونی و اجرایی به تداوم تولید و حفظ اشتغال کمک کند. 

گفتنی است؛ مشکلات و مسائل مربوط به سامانه نیما، صادرات، نحوه خشک کردن و نگهداری کشمش توسط کشاورزان، کمبود آب، استانداردسازی محصولات و لزوم حمایت دولت از باغدار و صادرکننده، از جمله مواردی بود که در این نشست توسط اعضای انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشمش ملایر مطرح شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه