English

استاندار کردستان:

بازگشایی مرز سیرانبند یک مطالبه مردمی است

استاندار کردستان گفت: با جود موافقت وزیر کشور و وزیر امور خارجه در خصوص بازگشایی مرز سیران‌بند بانه و سیف سقز اما این امر هنوز اجرایی نشده است.

بازگشایی مرز سیرانبند یک مطالبه مردمی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بهمن مرادنیا ظهر امروز در سومین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان ، اظهار داشت: فعایت بازارچه های مرزی در کردستان سابقه تاریخی دارد و مرزنشینان ما از طریق آنها ارتزاق می‌کردنند  اما در حال حاضر به دلیل بسته شدن این بازارچه‌ها، هیچ شغلی برای مرزنشینان ما وجود ندارد.

مرادنیا با اشاره به سیاست های اشتباه در بستن مرزهای استان اظهار داشت: وقتی که بازارچه‌های مرزی فعال بود کمترین مشکل در زمینه قاچاق کالا و ترددهای غیرمجاز وجود داشت که اکنون تشدید شده است.

استاندار کردستان تصریح کرد: رفتاری که با سایر گمرکات صورت می‌گیرد در مرز باشماق هم همینطور باشد و این درخواست استان از مسوولان کشوری است.

وی گفت: این همه تلاش می‌شود صادرات صورت بگیرید ولی گاهی از فرصت‌هایی که در این راستا وجود دارد به نحو احسن استفاده نمی‌شود و با وجود وعده‌های شرکت نفت در خصوص ایجاد جایگاه سیار سوخت در مرز، این مهم با گذشت چند ماه هنوز تحقق  نیافته است.

مرادنیا اظهار داشت: زمینه صادرات باید برای تولیدکنندگان فراهم شود تا بتوانند از ظرفیت مرز در راستای صادرات بخشی از تولیدات مازاد بر نیاز استان اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه