English

رئیس جهاد کشاورزی کردستان:

بخش کشاورزی محور توسعه استان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران بخش کشاورزی به توسعه استان کمک می کند.

بخش کشاورزی محور توسعه استان است

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، خالد جعفری روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: جهاد کشاورزی فراگیرترین دستگاهی است که با مردم ارتباط دارد و ۳۰ درصد از اشتغال استان در حوزه کشاورزی است.

جعفری افزود: جذب سرمایه گذار در بخش کشاورزی بسیار مهم و سخت است زیرا سرمایه گذاری در این بخش ریسک بالایی در خصوص تولید و فروش محصولات کشاورزی دارد.

وی با اشاره به حمایت دولت از حوزه کشاورزی اظهار داشت: در سال جاری دولت برنامه حمایت از تولید با ارایه یارانه تسهیلات را در دستور کار خود قرار داده در این راستا ۶۰ میلیارد ریال یارانه به تسهیلات پرداختی استان تصویب کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص جذب اعتبارات در سال گذشته برای بخش کشاورزی، بیان کرد: ۴۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی استان پرداخت شده که در سر فصل اشتغال پایدار روستایی ۱۴۳ میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در خصوص امهال وام‌های بخش کشاورزی نیز گفت: در کل حدود ۵۸ میلیارد تومان اعتبار برای امهال این وام‌ها مصوب شده که تاکنون حدود ۳۱ میلیارد تومان آن جذب و برای پنج هزار و ۵۰۰ نفر وام گیرنده امهال انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: در چند سال اخیر به دلیل همکاری و همراهی مسئولان استان، سرمایه گذاران داخلی و خارجی جذب شده بطوری که در سال ۹۷ حدود ۲۹ طرح به بهره برداری، ۸۸ جواز تأسیس و ۳۷۵ موافقت اصولی در بخش صنایع کشاورزی صورت گرفته است.

جعفری از پرداخت ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات در سال ۹۷ به بخش صنایع تبدیلی و غذایی خبر داد و یادآورشد: هم اکنون سه طرح بزرگ در حال عقد قرارداد با حدود ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات داریم که امیدواریم به نتیجه برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه